24 september 2010
Trådstartare
Kompisen som hjälpte mig koppla in steget (eller om det var tvärtom..) blev förvånad över problemet och det känns som om vi kollat och felsökt det mesta. Vi kollade så inte några kabelskor låg emot någon metall, såg till att inte kabelskorna och högtalarkablarna var för långt "inskjutna" till steget, bytte kablar till höger och vänster, drog en ny jordkabel på utsidan av bilen direkt till batteriet, drog en strömkabel utanför bilen för att se om den gav störningar, provade att spela en RCA-kabel via stereon och en via mobilen. kändes som vi provat allt så vi sket i det för stunden och samlade kraft för ett nytt försök längre fram.
Vi hade läst oss till att det kunde vara dålig jordning i stereon som gjorde det. Ni som gjort det - hur gjorde ni? kan man jorda i själva stereochassit eller får man byta ut kabeln och dra den till en renslipad chassi del?
vad gör en "galvanisk avskiljare" och kan det hjälpa mig?
- Vad tycker ni om valet av högtalare, steg, bas, stereo? Någonting som ni ser inte kommer bli bra? För stunden tror jag att det blir att börja med att koppla in, möjligtvis brygga, mina hertz 6x9 när de är monterade och sen ta 6,5"i bakdörrarna på en kanal. Göra detta och låta stereon ta framdörrarna och instrumentpanelen så länga.
Någon som satt i 4" i instrument panelen i 850 innan som kan tipsa mig om ett smidigt sätt att göra det på?
Senast redigerat av Down__ (24 september 2010)