3340
Sök

Angående Time Attack på knutstorp 17/10

KHRacing
27 september 2010
#21
Eisenhut skrev:
Jag skrattade mig igenom det...

Du får inte modifiera din bil? Du får inte köra snabbare än 120km/h? Och gud förbjude, din bil är av en modell äldre än 1989?!?

Nej tacka vet jag HPC körningarna, tack vare SMA så får man numer ta tidtagning där också så att detta kommer få fotfäste ser jag inte alls...

Jag tror man kommer få starta en ny klass till alla riktiga "time attack" byggena som ska tävla nästa år...

Du kan väl lägga upp inbjudan på HPC är du snäll o se hur många som skrattar ihjäl sig iaf :-)

91 Inlägg
28 september 2010
#22
Clintan66 skrev:
Mk-supra skrev:
Bäst och inte köra in på banan alls det är en sak som är säkert och det tror inte jag gör heller

Vad du än bestämmer dig för, så bara du kommer med.

cool Jaja clintan, jag hänger med o kollar  på er när ni gasar för fullt hmmbig_smile


2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#23
Mk-supra skrev:
Clintan66 skrev:
Mk-supra skrev:
Bäst och inte köra in på banan alls det är en sak som är säkert och det tror inte jag gör heller

Vad du än bestämmer dig för, så bara du kommer med.

cool Jaja clintan, jag hänger med o kollar  på er när ni gasar för fullt hmmbig_smile

Kanon wink


Ni andra som verkar haj på detta. Måste det vara öppen potta eller kan man ha intergral hjälm?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

KHRacing
28 september 2010
#24
Clintan66 skrev:
Mk-supra skrev:
Clintan66 skrev:

Vad du än bestämmer dig för, så bara du kommer med.

cool Jaja clintan, jag hänger med o kollar  på er när ni gasar för fullt hmmbig_smile

Kanon wink


Ni andra som verkar haj på detta. Måste det vara öppen potta eller kan man ha intergral hjälm?

regelverket säger ju att du måste ha "öppen godkänd hjälm"... Jag kör på JULA´s 395kr hjälm som är ECE-godkänd, samt även SBF-godkänd för Drifting, således borde den vara lämplig till detta med.

2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#25
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:
Mk-supra skrev:

cool Jaja clintan, jag hänger med o kollar  på er när ni gasar för fullt hmmbig_smile

Kanon wink


Ni andra som verkar haj på detta. Måste det vara öppen potta eller kan man ha intergral hjälm?

regelverket säger ju att du måste ha "öppen godkänd hjälm"... Jag kör på JULA´s 395kr hjälm som är ECE-godkänd, samt även SBF-godkänd för Drifting, således borde den vara lämplig till detta med.

Får ordna en sådan då. Var mest jag undrade för jag har 3 intergral hjälmar.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

KHRacing
28 september 2010
#26
Clintan66 skrev:
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:

Kanon wink


Ni andra som verkar haj på detta. Måste det vara öppen potta eller kan man ha intergral hjälm?

regelverket säger ju att du måste ha "öppen godkänd hjälm"... Jag kör på JULA´s 395kr hjälm som är ECE-godkänd, samt även SBF-godkänd för Drifting, således borde den vara lämplig till detta med.

Får ordna en sådan då. Var mest jag undrade för jag har 3 intergral hjälmar.

jag skall kontakta SBF imorgonbitti.vänta o köpa hjälm ok.

2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#27
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:
KHRacing skrev:
regelverket säger ju att du måste ha "öppen godkänd hjälm"... Jag kör på JULA´s 395kr hjälm som är ECE-godkänd, samt även SBF-godkänd för Drifting, således borde den vara lämplig till detta med.

Får ordna en sådan då. Var mest jag undrade för jag har 3 intergral hjälmar.

jag skall kontakta SBF imorgonbitti.vänta o köpa hjälm ok.

Ja jag gör så. Hjälmarna är bra grejor om de undrar. Vet inte om det handlar om att kunna få av hjälmen lätt? Om det är därför det skall vara potta
Senast redigerat av Clintan66 (28 september 2010)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

KHRacing
28 september 2010
#28
Clintan66 skrev:
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:

Får ordna en sådan då. Var mest jag undrade för jag har 3 intergral hjälmar.

jag skall kontakta SBF imorgonbitti.vänta o köpa hjälm ok.

Ja jag gör så. Hjälmarna är bra grejor om de undrar. Vet inte om det handlar om att kunna få av hjälmen lätt? Om det är därför det skall vara potta

nej, det är nån konstig regel som säger att
  stängd kaross = öppen hjälm:
öppen kaross = stängd hjälm.
har man dock internationell licens för man ha vad man vill typ.

2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#29
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:
KHRacing skrev:

jag skall kontakta SBF imorgonbitti.vänta o köpa hjälm ok.

Ja jag gör så. Hjälmarna är bra grejor om de undrar. Vet inte om det handlar om att kunna få av hjälmen lätt? Om det är därför det skall vara potta

nej, det är nån konstig regel som säger att
  stängd kaross = öppen hjälm:
öppen kaross = stängd hjälm.
har man dock internationell licens för man ha vad man vill typ.

Ok. Hör gärna med dem och meddela imorgon.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Pro Street Driver
82 Inlägg
28 september 2010
#30
cool kollar hur detta slutar cool

2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#31
Tegulen skrev:
cool kollar hur detta slutar cool

lol Klart vi ska dit. Annars tar vi lite kurvor big_smile wink

Inte farten som dödar. Det är stoppen

159 Inlägg
28 september 2010
#32
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:
KHRacing skrev:
SUPER DUPER SVINKUL att detta testas..

MEN... vad i helsike tänker de med som skapat reglerna  sad  .....

skattat, besiktigat & godkända fordon endast ?

Max 120kmh ?

L Ö J L I GT TILL MA X säger jag bara.-

din bils försäkrning gäller aldrig innanför grindarna till banans område, lika med att krav på skatt/försäkring/besiktning enbart förlöjligar evenemangets regler.

Ingen aning. Jag är mest glad över att få köra med min egen bil. Är inte så haj på alla olika regler på dessa evenemang. Den ena gången är det si och den andra så.

ja tyvärr är det så.
Timeattack skall köras HÅRT är mina tankar, direkt jag såg topicen så tänkte jag _ ääääntligen..
men så läser man reglerna & kan lika bra plocka ner bilen istället.
men skall du köra så kommer jag o agerar mek te dig :-)

Ett tips till ALLA.. lusläs reglerna innan ni anmäler er.

Hehe jaa tänkte precis samma som dig =/ Men Men


79 Inlägg
28 september 2010
#33
KHRacing skrev:
Supralady skrev:
Låter intressant, men du har rätt Clintan. Det blir förmodligen bara att titta på, mina bromsar håller inte för bankörning, tyvärr. De har nästan gjort sitt å det blir inga nya förräns till våren...


Mk-supra skrev:
Mmmmm hänger med det blir väl så då smile men vet inte om jag ska köra time attack få se big_smile polisen sa jag inte skulle busa mer hehehe

Har du väghållning till sånt?

Bromsarna i orginal brukar för det mesta vara skräp, men de håller lätt 2 varv typ..
Timeattacken "brukar" gå till ungefär så att man får några uppvärmningsvarv & sedan smäller man till med ett eller två snabba varv, ett avkylningsvarv & sedan in i depån igen.

såklart du skall vara med isf.. vi kan göra en garaget.org depåplats om intresset finns.

Iaf funkar det "typ" så utomlands... vi får hoppas på liknande i Sverige

men det där med att omkörningar endast får ske på utmärkta banpartier känns ännu löjligare än hastighetsbegränsningen.

Jag har inga orginalbromsar, men de Brembo jag har är nästintill slut...

Jag läste att stötfångare skall bibehållas i original utförande.
Då är det kört för många av oss....


KHRacing
28 september 2010
#34
Supralady skrev:
............text......

Jag läste att stötfångare skall bibehållas i original utförande.
Då är det kört för många av oss....

det är en kosmetisk grej, inget som du aldrig någoinsin blir stoppad för på tävling
Senast redigerat av KHRacing (28 september 2010)

2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#35
Hörde du något KH om hur det var med hjälm?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

KHRacing
28 september 2010
#36
Clintan66 skrev:
Hörde du något KH om hur det var med hjälm?

har inte gått att riga till dem idag - har testat, men har mejlat frågan

2 011 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#37
KHRacing skrev:
Clintan66 skrev:
Hörde du något KH om hur det var med hjälm?

har inte gått att riga till dem idag - har testat, men har mejlat frågan

Okej

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
28 september 2010
#38
KHRacing skrev:
nej, det är nån konstig regel som säger att
  stängd kaross = öppen hjälm:
öppen kaross = stängd hjälm.
har man dock internationell licens för man ha vad man vill typ.

Stämmer helt 100 då jag kikade endel på detta när jag hadde miatan och kikade efter hjälm.

Det handlar om vikterna på hjälarma då man inte vill ha en onödigt tung hjälm som belastar nacken. Och intergralhjämar (stängd hjälm) är tyngre.

Detta gäller SBFs regler.

Ej hundra på detta men kör man med HANS så finns inga viktbegränsingar och därav tror jag även intergralhjälm är tillåtet.

SMA vet jag ej vad dom har för hjälmregler.
på klubbnivå träffar brukar CE godkänd hjälm (typ MC hjälm) räcka.


Edit: känner flera som kör aktivt på bana. ingen har någonsin blivigt nekad o köra med FIA stämplad intergralhjälm trots stängd kaross. men det är inte regelrätt enligt FIA/SBF
Senast redigerat av myran (28 september 2010)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

388 Inlägg
28 september 2010
#39
surt med dom reglerna. hastighetsbegränsning och endast besiktade bilar känns inte helt genomtänkt

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

KHRacing
28 september 2010
#40
SkylinePeter skrev:
surt med dom reglerna. hastighetsbegränsning och endast besiktade bilar känns inte helt genomtänkt

låna mig bilen Peter så lovar jag att vi sätter dagens bästa tid den 17/10.....
jag kan banan utantill, du har en lämplig bil.


Sök