2. Så kan man ju gå¨in i säkringsboxen och ta ut säkringen och sätta en strömbrytare istället och koppla på säkringen såklart.
men då till frågan, vilket är smidgaste och säkraste sättet att göra detta på?
Vill gärna att ni som har kopplat detta en gång i tiden hur ni gick till väga å hur det fungerade.. för har hört att vissa har börjat strula.. men felkoppling kan ju alla göra
Tacksam för svar , och jag vet om att det finns 100 trådar om detta men som sagt frågan är Vilken lösning som är "bäst".
Mvh håkan
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Strömbrytarna i mellan reläet, skulle det funka det samma om dessa flyttas in i kupén för att slippa springa ut och in så fort man vill återställa till normalt läge och till sleepy läge?
Jag kopplade som i första filmen där och drog in kablarna till kupen. Monterade två switchar i inst.panelen. funkar fint! Förutom att min ena lampmotorn är lite slöare än den andra.. så den kan bli lite "vindögd" ibland Så det får väl bli en översyn och smörj i vinter.
Jag kopplade som i första filmen där och drog in kablarna till kupen. Monterade två switchar i inst.panelen. funkar fint! Förutom att min ena lampmotorn är lite slöare än den andra.. så den kan bli lite "vindögd" ibland Så det får väl bli en översyn och smörj i vinter.
ja ha kopplat samma å har samma problem! .. den högra lampan går upp slöare.. går d ej ställa in motorn på något sätt?
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Ja tycker det är sjukt snyggt! Däremot så är inte original ljusinsatserna så snygga på S13 så det ser lite mindre bra ut pga det. Glasen är så "tjocka" så man ser ovansidan på dom när man har dom i sleepy mode. Men med ett par klarglasinsatser som är tunnare så ser det mycket bättre ut!
Ja tycker det är sjukt snyggt! Däremot så är inte original ljusinsatserna så snygga på S13 så det ser lite mindre bra ut pga det. Glasen är så "tjocka" så man ser ovansidan på dom när man har dom i sleepy mode. Men med ett par klarglasinsatser som är tunnare så ser det mycket bättre ut!
håller med dej! , du då ger ja en följfråga.. vet du vart man kan köpa klarglas? för tycker med det ser dåligt ut.. å är det godkänt för besiktning?
mvh
Jadu, har inte forskat i vart man köper såna faktiskt.. ja hade turen att ha en polare som hade två uppsättningar liggandes från hans förra projekt. så ja köpte dom. Nja.. det skulle tydligen va helt ok ljusbild med dom enligt honom.. men dom är ju inte E-märkta. Så det skulle kunna bli prob om det blir petigt på bes.
Jadu, har inte forskat i vart man köper såna faktiskt.. ja hade turen att ha en polare som hade två uppsättningar liggandes från hans förra projekt. så ja köpte dom. Nja.. det skulle tydligen va helt ok ljusbild med dom enligt honom.. men dom är ju inte E-märkta. Så det skulle kunna bli prob om det blir petigt på bes.
tack för svar:) , såg i din projekttråd nu att du köpt av polaren, få se om man hittar en vacker dag:) , njaa fast e-märkningen .. vafan d e ju ett jävla trams asså .. dock så e ju mina baklampor + frampostionljusen inte e-märkta hahah , så hoppas man inte får en petig gobbe !
funderar på att koppla dom enligt film 2. någon som vet vad polisen säger om detta när man kör me de?
rekomenderar inte film nr 2.. gå in på min projekt tråd så ha ja fullständig beskrivning hur man gör å film.. kika på de istället ... roligare å kunna köra me sleepy eyesen tända ju... film nr 2 e bara så dom funkar när ljuset e av..
fråga nr 2 skulle ja med vilja veta... kör alltid med dom på inprincip dock aldrig mött en snut ännu.. men ja tänker så här möter ja en å märker han vänder så slår ja av brytarna så dom kommer i normal höjd sen kan dom säg va dom vill de kommer dom ej fatta mer än att dom kommer tro dom såg fel lr nåt;) , å när d e mörkt kan du inte köra me sleepy eysen xD
mvh
Jag har kopplat mina som i film nummer två men insåg att det skulle vara kul att kunna köra med dom tända. Borde jag inte kunna installera en switch till motorn som i första filmen? Så att pop-upsen inte fälls upp när jag sen slår på ljusen?