3362
Sök

Personliga Skyltar

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Ville bara göra en tråd för Personliga Skyltar och se vad ni har för några roliga namn på dem. Själv har jag bråkat med att få namnet WANTED på min och det tog mig 2,5 månader att få dem godkända då jag vart nekad varje gång då dem inte gillade namnet. Men nu har jag dem så jävla glad big_smile

https://secure1.ore.vv.se/persskylt/Ledigt.aspx
Senast redigerat av Peter2008 (28 september 2010)

918 Inlägg
28 september 2010
Vad kostar det att ha sånt per år?

3 354 Inlägg
28 september 2010
WoozyDozz skrev:

6 000:- engångskostnad och man får ha't i 10 år

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

119 Inlägg
28 september 2010
om man säljer bilen, då åker väll skylten med den bilen?neutral

3 354 Inlägg
28 september 2010
MACKE142 skrev:

nupp. skyltarna är te personen inte bilen smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
WoozyDozz skrev:

När tiden för den betalda skylträttsperioden går mot sitt slut, får du automatiskt en skriftlig förfrågan om du vill förlänga din skylträtt. Du kan välja att förlänga 5 år för 3 500 kronor eller ytterligare 10 år för 6 000 kronor. När du skickat in din anmälan om att förnya rätten till din personliga skyltbeteckning får du en räkning på det aktuella beloppet.

Observera att besvaras inte frågan inom tre veckor återtar Transportstyrelsen skylträtten och skyltarna ska då återsändas till Transportstyrelsen.

Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige.

3 354 Inlägg
28 september 2010
Peter2008 skrev:
WoozyDozz skrev:

6000kr för 10år sen om man vill ha dem 10år till så går det på 3000kr

njae 3 500 för 5 års förlängt och 6 000 för 10 år förlängt

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … lig-skylt/
Senast redigerat av Seth (28 september 2010)

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
MACKE142 skrev:

Om du säljer bilen så säljer du den med dem gamla skyltarna och dem personliga skyltarna följer med dig till den andra bilen du köper eller om du har en annan bil du vill ha dem på så ringer du bara in och säger att du ska ha skyltarna på den bil du vill ha. OBS bilen du ska ha skyltarna ska stå på den som skyltarna står på. Så om skyltarna står på dig så kan du inte ha dem på en bil som någon annan står som ägare på...

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Seth skrev:
Peter2008 skrev:
WoozyDozz skrev:

[/b]

Jo så var det jag uppfattade rung sad

När tiden för den betalda skylträttsperioden går mot sitt slut, får du automatiskt en skriftlig förfrågan om du vill förlänga din skylträtt. Du kan välja att förlänga 5 år för 3 500 kronor eller ytterligare 10 år för 6 000 kronor. När du skickat in din anmälan om att förnya rätten till din personliga skyltbeteckning får du en räkning på det aktuella beloppet.

Observera att besvaras inte frågan inom tre veckor återtar Transportstyrelsen skylträtten och skyltarna ska då återsändas till Transportstyrelsen.

Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige.

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Peter2008 skrev:
Seth skrev:
Peter2008 skrev:

6000kr för 10år sen om man vill ha dem 10år till så går det på 3000kr

jag gav 6000kr för 10år och sen om 10 år kommer det en räkning på 3000kr om jag vill ha dem i 1 år igen. Och jag har haft mina skyltar i 1månad så jag tror inte att dem endrar det på 1månad...

119 Inlägg
28 september 2010
Peter2008 skrev:
MACKE142 skrev:

Om du säljer bilen så säljer du den med dem gamla skyltarna och dem personliga skyltarna följer med dig till den andra bilen du köper eller om du har en annan bil du vill ha dem på så ringer du bara in och säger att du ska ha skyltarna på den bil du vill ha. OBS bilen du ska ha skyltarna ska stå på den som skyltarna står på. Så om skyltarna står på dig så kan du inte ha dem på en bil som någon annan står som ägare på...

okej tack:) synd bara att de är så dyrt:/

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
MACKE142 skrev:
Peter2008 skrev:
MACKE142 skrev:

Fan inte så dyrt det är tio år man får ha dem och då har du det namn du vill ha om namnet blir beviljat av dem...

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Peter2008 skrev:
Ville bara göra en tråd för Personliga Skyltar och se vad ni har för några roliga namn på dem. Själv har jag bråkat med att få namnet WANTED på min och det tog mig 2,5 månader att få dem godkända då jag vart nekad varje gång då dem inte gillade namnet. Men nu har jag dem så jävla glad big_smile

Large Cap
1 816 Inlägg
28 september 2010
Till våren -11 ska jag fixa personlig skylt. Hoppas transportstyrelsen godkänner namnförslaget bara!

119 Inlägg
28 september 2010
Peter2008 skrev:
MACKE142 skrev:
Peter2008 skrev:

Fan inte så dyrt det är tio år man får ha dem och då har du det namn du vill ha om namnet blir beviljat av dem...

JO de är klart, har man pengar över så kanske man får satsa på nått sånt:)

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Westergren skrev:
Till våren -11 ska jag fixa personlig skylt. Hoppas transportstyrelsen godkänner namnförslaget bara!

Vad ska du då ha för namn om man får fråga???cool

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Westergren skrev:

Du kan se namnen här som du vill ha så ser du om dem finns på bilar eller om du får det namn eller om du inte får det...

Large Cap
1 816 Inlägg
28 september 2010
Vågar man skriva det här? Kanske är någon som hinner före och tar det namnet haha wink Nejdå, ska ha "LJW" vilket är mina initialer.

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
28 september 2010
känner en som har "korven" på sin cadillac smile haha

tjena grabbar !!

613 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Westergren skrev:
Vågar man skriva det här? Kanske är någon som hinner före och tar det namnet haha wink Nejdå, ska ha "LJW" vilket är mina initialer.

Är du smart så sprider du ut så att det står L  J  W annars har du en massa plats kvar om du ska ha LJW du kan gå in här och välja namn förslag och se om dem finns eller inte...

Sök