Ja nu har projektet verkligen dragit igång Bilen går som smort, finns dock mer att kräma ur snurran...
Har spenderat dagen med att riva ur baksäte och dammsugit rent bilen. Hittade glassplitter bakom passagerarstolen och en wunderbaum bakom förarsitsen Funderar på vad för stuk jag ska lira från stolarna och bakåt... vad tycker ni? Just nu lutar det mot viktbesparing dvs. plåt i hela bagageutrymmet.
Har även slängt iväg inte mindre än tre stycken små beställningar på godis och provat blixtljusen jag fyndade på utförsäljningen... kommer nog sitta skitbra i fronten på japsen
Såhär ser det ut för tillfället:
Monterade bort stolen för att se hur nya fästena ska se ut för "sittastillstolarna"
Har bara en fråga, vad är det du anser är JDM på denna? :S För jag ser det inte ^^ Kul med ett till 200sx projekt till så lycka till
Kika framtidsplanerna... kanske lutar mer åt stance hållet än JDM, men hur många på garaget vet vad stance innebär? Japsfälgar, coilovers osv kommer införskaffas eftersom. Lite tidigt att ifrågasetta utséendet som JDM ännu, tycker du inte?
Ja nu har projektet verkligen dragit igång Bilen går som smort, finns dock mer att kräma ur snurran...
Har spenderat dagen med att riva ur baksäte och dammsugit rent bilen. Hittade glassplitter bakom passagerarstolen och en wunderbaum bakom förarsitsen Funderar på vad för stuk jag ska lira från stolarna och bakåt... vad tycker ni? Just nu lutar det mot viktbesparing dvs. plåt i hela bagageutrymmet.
Har även slängt iväg inte mindre än tre stycken små beställningar på godis och provat blixtljusen jag fyndade på utförsäljningen... kommer nog sitta skitbra i fronten på japsen
Skulle sitta snyggt med en Polarvit halvbur där bak!
Skulle sitta snyggt med en Polarvit halvbur där bak!
Mvh
Det har jag inte tänkt på, ska tänka på det mannen!
I princip ledig från plugget idag, så jag satte tänderna i bakljusen! Inte 100 procentigt, men helt klart OK. Mittpanelen kommer dock lackas seriösare framöver
Fick även hem japanflaggan som sagt, såhär ser den ut:
Vet inte riktigt vart jag ska ha den. Tanken var att ha den i taket, men den fyllde inte ut hela bredden...
Oj, här är det knappast täta updates! Har haft lite tight i plugget samt pengatorsk... men som sagt, det är ett långtidsprojekt
Förra veckan fick jag besök av Mojfen @ nogs, som kom förbi med ett par stolar som jag kunde nappa skenor från, hatthylla samt innerpanel till bakluckan! Miljoner tack, det kommer hjälpa mig otroligt mycket med projektet!
Har även fått lite smått och gott från en vän (carlee @ garaget.org), som har svarvat en del delar till mig, bl.a. mätarpanel och växelspaksknopp! Guld värt Nu har jag höstlov och kommer använda den tiden för att försöka fixa fästen till sportstolarna.
Här kommer lite bilder på vad som har hänt:
Hatthyllan ska kläs med japanflaggan
Stolarna
Såhär ser kontoret ut i nuläget!
KnoppN
Monterade även tillbaka baksätet så det slipper ta plats i garaget
Det är verkligen ett helsike att få till fästen till sportstolarna! Troligen blir jag tvungen att slakta originalfästena för att få de så låga som möjligt... Men det fixar sig nog
Rev även ur lite inredning för att kläs. Blir troligtvis svart mocca till mitt och mätar-panelen! Ruskigt vad mycket äckligt man hittar i dessa bilar... gamla fimpar, olja blandat med hår (från en stressad japan?) och lösa skruvar överallt!
Den övre skenan måste bort!
Ner med stolen en dec. så skulle den sitta bra där
Tröttnade på stoljobbet och gick loss på inredningen istället!
Har ni tips på stolfästen eller hur jag ska göra får ni gärna skriva det! Tack på förhand!