3282
Sök

Höjja upp motorn

15 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
hej, jag vill sänka min e30 mer men då kommer man ju till det tråkiga att oljetråget sitter så långt ner på dom, så jag funderar på om man kan få upp motorn på något sätt? endel har sagt att man kan lägga hockeypuckar i motorfästena för att få upp motorn, men funkar verkligen det?

om ni vet något annat sätt eller ifall de funkar med hockeypuckar så kan ni gärna skriva:)

Mvh

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
Bmw_Powaah skrev:
hej, jag vill sänka min e30 mer men då kommer man ju till det tråkiga att oljetråget sitter så långt ner på dom, så jag funderar på om man kan få upp motorn på något sätt? endel har sagt att man kan lägga hockeypuckar i motorfästena för att få upp motorn, men funkar verkligen det?

om ni vet något annat sätt eller ifall de funkar med hockeypuckar så kan ni gärna skriva:)

Mvh

Hej vist är det möjligt att höja motorn.
Det går att få dem lite högre upp men inte alls mycket om man inte vill modefiera om bilen rätt skapligt.

Men en enkel sak man kan göra för att höja motorn en bit är i alla fall att montera på distanser gjorda av metall under motorfästena.

Hockeypukar tror jag inte på då det blir skapligt varmt i motorrummet i alla fall så pass varmt att plast smälter och en hockeypuck är ju just av plast (hårdplast)
Senast redigerat av fegge_89 (2 oktober 2010)

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
hur är det med växel lådan då?
Senast redigerat av volvo_240_tic (2 oktober 2010)

även zebran har sina fläckar

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
Du kan endast lyfta motorn ytterst lite utan modefikation, ska du lyfta mer så behövs det en rejäl modefikation där du får lösa problem som uppstår med t.ex. växellåda, avgassystem, drivknutar och rubbet.

Mitt råd till dig är att inte ge dig in i att lyfta motorn mer än någon millimeter för det är ju bara onödigt arbete.

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
får man fråga en sak..

Varför??

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
2 oktober 2010
fegge_89 skrev:
Bmw_Powaah skrev:

Mvh

Det går att få dem lite högre upp men inte alls mycket om man inte vill modefiera om bilen rätt skapligt.

Men en enkel sak man kan göra för att höja motorn en bit är i alla fall att montera på distanser gjorda av metall under motorfästena.

Hockeypukar tror jag inte på då det blir skapligt varmt i motorrummet i alla fall så pass varmt att plast smälter och en hockeypuck är ju just av plast (hårdplast)

varför använder dom flesta som bygger budget  turbobilar  hockey puckar för då? eftersom de är så många och under så många år som har gjort de ser jag inget problem me att använda sig utav sånna, vanliga bussningar e ju i gummi o dom smälter ju inte? tänk om lite där..

tjooolihoo

1 772 Inlägg
2 oktober 2010
Borde inte vara några problem men hockeypuckar, frågan är ju däremot hur mycket det går att höja motorn..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
Torger skrev:
fegge_89 skrev:
Bmw_Powaah skrev:

Mvh

varför använder dom flesta som bygger budget  turbobilar  hockey puckar för då? eftersom de är så många och under så många år som har gjort de ser jag inget problem me att använda sig utav sånna, vanliga bussningar e ju i gummi o dom smälter ju inte? tänk om lite där..

Men bussningar som används i motorutrymmen lär väll vara värmebeständiga?
Tänk dig själv att ha en tändare och en pantflaska av plast så håller du  tändaren under en hockeypuck då vet du säkert vad som händer, det blir ett djupt brännmärke i pucken och till slut har man skapat ett hål där lågan är, så varför skulle detta inte kunna hända om man monterar hockeypuckar vid motorn värme allstras mer än vad en tändare allstrar dock så kan man använda sig av plast och det håller jag med om men det låter ju väldigt knepigt om det inte behövs värmebeständig plast.

Precis NordstromJ det går att höja motorn i bilen dock inte lämpligt med puckar och det man kan höja motorn utan problem är från 1 millimeter till 1 centimeter får tänka på att allt motorn och allt till den är bygt efter mått så som motorn sitter i från början.
Senast redigerat av fegge_89 (2 oktober 2010)

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
XD XD

hokey puckarna använd för att få styva motor fästen för nästan ingenting i pris..

och var i motor rummet får du mera värme på puckarna än om du har öppen eld mot dom med tändaren?? XD
Senast redigerat av volvo_240_tic (2 oktober 2010)

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
volvo_240_tic skrev:
XD XD

hokey puckarna använd för att få styva motor fästen för nästan ingenting i pris..

och var i motor rummet får du mera värme på puckarna än om du har öppen eld mot dom med tändaren?? XD

Ja du kän på t.ex. grenröret så får du se vad som händer XD
Kan låva dig att det bränns mer än en tändare gör.

1 772 Inlägg
2 oktober 2010
fegge_89 skrev:
volvo_240_tic skrev:
XD XD

Men motorfästet sitter väl i grenröret, förhelvete.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
fegge_89 skrev:
volvo_240_tic skrev:
XD XD

det var ju bra låvat.. men var på grenröret är det motorkuddar??

tänk innan du postar.. sparar lite självförtroende...

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
volvo_240_tic skrev:
fegge_89 skrev:
volvo_240_tic skrev:
XD XD

det var ju bra låvat.. men var på grenröret är det motorkuddar??

Det var en synonym men skit i det för du verkar ju inte förstå vad jag menar men låt trådskaparen och er andra använda hockeypuckar funkar det så funkar det personligen skulle jag alldrig använda en sådan "bonde" lösning

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
ok, you´r choise:cool:

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
skalman1 skrev:
Hockeypuckar som motorkuddar är ju en klassiker, så det borde väl även funka till att flytta upp motorn med.

Och om folk tycker att det är en bonde lösning så säger det mer om dom än puckarna.  smile

skule detta vara facebook skulle jag trycka på din "gilla" knapp

ingen aning
687 Inlägg
2 oktober 2010
men nog om det barnsliga nu...
(var ju kul så länge det varade)

15 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
okej, tackar för alla svar:) men hur högt tror du man kan höjja som max utan o modifiera allt för mkt?? smile

Bärs!
3 456 Inlägg
3 oktober 2010
volvo_240_tic skrev:
får man fråga en sak..

Varför??

Jaadu, varför, varför...

volvo_240_tic skrev:

Det samma gäller även dig...

Garaget.org peakade 2008.

Dåre
182 Inlägg
3 oktober 2010
Bmw_Powaah skrev:
okej, tackar för alla svar:) men hur högt tror du man kan höjja som max utan o modifiera allt för mkt?? smile

Som sagt Väldigt lite då du "böjer" drivlinan enkelt sagt" så det svårare för kardan korset att snurra.
Så som någon sa över mellan 1mm - 1cm sen hade jag inte vågat mycket mer. Tycker redan 1cm e mycket "beroende på hur du kör bilen" menar leker du mycket e det mer belastning och större risk skitet går sönder.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
3 oktober 2010
går de då inte att modifiera om oljetråget?  de är väll enklare att lösa?

Sök