Nurminen_ skrev:
Slash skrev:
mrbambocha skrev:
Bor utanför stan så blir svårt för mig att pendla till någon verkstad så får bli att mecka hemma.
Innan jag köper bil tänkte jag kolla hur långt ska bilen max ha gått och vilka defekter ska jag hålla mig borta från, sånt som kostar mig flera tusenlappar eller kräver avancerad utrustning för att laga.
Skuren motor, havererad växellåda, skuren bakaxel, sönderrostad bensintank, trasigt golv, mögelskador inuti kupén där bland annat taket är mögligt, generella elfel som att blinkersen ej går att stänga av samtidigt som det luktar bränt etc, generella insprutningsproblem, krockade fordon där ramen är skev är några saker jag skulle avråda ifrån
Bakaxel ? det är hur lätt som helst och byta. iaf på 740 och 850. Bensintank ? också hur lätt som helst och byta
Skuren motor ? byta motor på en 740 är oxå hur lätt som helst..1500:- för en b230f
El fel därimot fyfan för det, Akta dig för det
Just det ja, en bakaxel är bara att skruva ner på 10 minuter, så är det bara skruva på den nya så är det klart och motorn är bara att skruva på ett par skruvar och sedan ta emot den med händerna
Bara för att du kan detta och tycker detta är enkelt betyder inte att folk som ej kan detta tycker att det är lika enkelt. Enkla saker är exempelvis att byta hjul då det enbart behövs en domkraft, ett fälgkors och ett par handskar. Att byta en motor kräver mycket, mycket mer.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!