3539
Sök

Behöver lite hjälp av Alla Ljudfreaks, !!

412 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Ska man spela musik när man festar så kommer det gå åt ca 1 ton batterier om det ska räcka hela natten... Skaffa en släpkärra och 900-1000 kg batterier smile

eller så har man e laddare o sätter på bilen imellan åt? borde gå

We have no blood, Only hardstyle running through our veins

412 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Tokken skrev:
kristoffersson skrev:
Med andra ord, om man vill dema med avstängd bil så. DO NOT.. 
Starta bilen istället! hehe.. smile

Jag förstod nog vad du menade,  det här med ström är inte min grej direkt men du förklarar bra så!

Hur tror du man demar en bil på en utställning.. ?

Med en bra laddare eller två så går det alldeles utmärkt.

Jomen nu menade jag om man är ute med på en bilträff eller liknande.
Och inte har tillgång till batteriladdare / vägguttag smile

oftats när man festar hemma så finns vägguttag.

412 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det beror förstås på hur mycket de är urladdade och vilken storlek det gäller, men visst kan det ta lång tid. smile

Om man använder bilen på det sätt som du har tänkt, dvs ibland stå och spela "på fest" så att ljudet låter högt utanför bilen, då behövs som sagt ordentligt med batterikapacitet. Sedan gäller det också att hålla koll på batterispänningen och se när spänningen börjar vilja sjunka lite väl lågt.

Okej, kan man inte höra att den sänks också genom att ljudet sjunker eller hur kan man se de ??
en annan fråga, om jag har bilen igång o bara kör vanligt på vägarna o spelar musik, så generatorn är igång, laddar den då alla batterierna eller enbart batteriet i huven? smile ,(någon ahar säkert svarat på den här frågan innan men hitta i den ) ..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 oktober 2010
kristoffersson skrev:
Tokken skrev:
kristoffersson skrev:
Med andra ord, om man vill dema med avstängd bil så. DO NOT.. 
Starta bilen istället! hehe.. smile

Jag förstod nog vad du menade,  det här med ström är inte min grej direkt men du förklarar bra så!

Då kör man med ett skiljerelä och spelar så länge som det går på "stereo"batterierna. smile Eller så skippar man skiljerelät och håller koll på spänningen så att bilen fortfarande går att starta.

extremtKnAz skrev:
Drönirettab skrev:
Det beror förstås på hur mycket de är urladdade och vilken storlek det gäller, men visst kan det ta lång tid. smile

Om man använder bilen på det sätt som du har tänkt, dvs ibland stå och spela "på fest" så att ljudet låter högt utanför bilen, då behövs som sagt ordentligt med batterikapacitet. Sedan gäller det också att hålla koll på batterispänningen och se när spänningen börjar vilja sjunka lite väl lågt.

Okej, kan man inte höra att den sänks också genom att ljudet sjunker eller hur kan man se de ??
en annan fråga, om jag har bilen igång o bara kör vanligt på vägarna o spelar musik, så generatorn är igång, laddar den då alla batterierna eller enbart batteriet i huven? smile ,(någon ahar säkert svarat på den här frågan innan men hitta i den ) ..

Nej ljudnivån sjunker inte för att spänningen gör det, däremot så börjar det låta illa, men steget kommer hinna skicka ut en hel del dist innan du hör det om du ska stå och spela högt på fest. Så håll koll på spänningen!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

21 761 Inlägg
23 oktober 2010
extremtKnAz skrev:
en annan fråga, om jag har bilen igång o bara kör vanligt på vägarna o spelar musik, så generatorn är igång, laddar den då alla batterierna eller enbart batteriet i huven? smile

Menar du om du har monterat ett skiljerelä?

I så fall laddas alla batterier samtidigt, under förutsättning att relät är kopplat som det är tänkt att kopplas. smile

412 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
kristoffersson skrev:
Tokken skrev:

Då kör man med ett skiljerelä och spelar så länge som det går på "stereo"batterierna. smile Eller så skippar man skiljerelät och håller koll på spänningen så att bilen fortfarande går att starta.

extremtKnAz skrev:
Drönirettab skrev:

Nej ljudnivån sjunker inte för att spänningen gör det, däremot så börjar det låta illa, men steget kommer hinna skicka ut en hel del dist innan du hör det om du ska stå och spela högt på fest. Så håll koll på spänningen!

okej hur håller jag bäst koll på spänningen då? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 oktober 2010
Koppla in en display på nåt bra ställe, alternativt gör så som jag och skaffa en billig kondensator med display så kan du även använda den som distributionsblock. Eller så köper du en multimeter och kollar vi behov. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

412 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Koppla in en display på nåt bra ställe, alternativt gör så som jag och skaffa en billig kondensator med display så kan du även använda den som distributionsblock. Eller så köper du en multimeter och kollar vi behov. smile

som denna http://www.blekingebilradio.se/INC/DLS_kondensator.jpg räcker en sån display ? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 oktober 2010
Typ en sån display ja, finns som sagt även kondensatorer med sån på och även vissa distributionsblock. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 oktober 2010
Softis skrev:
Tokken skrev:
Softis skrev:
Ska man spela musik när man festar så kommer det gå åt ca 1 ton batterier om det ska räcka hela natten... Skaffa en släpkärra och 900-1000 kg batterier smile

Inte med en ordentlig laddare.. smile

Finns det någon mer ordentlig än C-tek 25000?
Den laddar 25A, då får inte steget dra mer än 25A i snitt om laddaren ska hinna med.

Jag har då aldrig haft nå bekymmer med det.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
23 oktober 2010
Tokken skrev:
Softis skrev:
Tokken skrev:

Inte med en ordentlig laddare.. smile

Den laddar 25A, då får inte steget dra mer än 25A i snitt om laddaren ska hinna med.

Men hur länge spelar du i stöten och hur många laddare har du?

Booyakasha!

412 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Tokken skrev:
Softis skrev:

Men hur länge spelar du i stöten och hur många laddare har du?

haha kanske en dum fråga men i bilen så sitter en KENWOOD KDC-306 huvudenhet i, är de något som jag kan ha kvar eller är Pioneer DEH-4200SD ett bättre val ? ja hittade ingen sida där som säljer kenwood kdc 306 nämligen o kan inte läsa vad den innehåller för instruktionsboken till den är borta. smile ..
skulle vara glad om någon kunde skicka vad den innehåller som nedan ..

Modell: DEH-4200SDTillverkare: PioneerSpelar: MP3-, WMA- och WAV-filer på CD och USBUSB ingång : Ja på frontenRDS Radio : Ja fullAux ingång: Ja på frontenEffekt: 4 x 50WattEqualizer : Ja 5 bandRCA/Lågnivåutgång: Ja 3 parStöd för Ipod/Iphone:

21 761 Inlägg
24 oktober 2010
http://www.kenwood.se/manual/Car/CD-rec … 06~2092%20(SW).pdf

Enligt detta så är ju Pioneer DEH-4200SD betydligt bättre genom att den bla har 3 par lågnivåutgångar och andra finesser. smile

Nähä, det gick ju inte att länka. Gå in på kenwood.se och kolla om du vill, eller googla.
Senast redigerat av Drönirettab (24 oktober 2010)

412 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
http://www.kenwood.se/manual/Car/CD-receivers/KDC-4021~3021~306~2092%20(SW).pdf

Enligt detta så är ju Pioneer DEH-4200SD betydligt bättre genom att den bla har 3 par lågnivåutgångar och andra finesser. smile

Nähä, det gick ju inte att länka. Gå in på kenwood.se och kolla om du vill, eller googla.

okej smile nä jag märkte de big_smile tack förresten:)

4 693 Inlägg
24 oktober 2010
Jag har den HU och jag är nöjd än så länge. Men jag saknar BT faktiskt

Booyakasha!

412 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Jag har den HU och jag är nöjd än så länge. Men jag saknar BT faktiskt

där e väll inte usb uttag heller ? eller har jag misstat de ? tongue

4 693 Inlägg
24 oktober 2010
Jo, USB och SD uttag

Booyakasha!

3 466 Inlägg
24 oktober 2010
Bör kanske tillägga att om man har 2st MXS25000 laddare kopplade när man står och demar lite på låg volym så har man då 50A konstant laddning medan man plockar kanske 100-150A i pulser vilket resulterar i att man får in nästan lika mycket som man hämtar ur batteribanken och därför kan man demospela väldigt länge...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

412 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Jo, USB och SD uttag

då e de nog inte en sånn som jag har.. men den i riktigt lik men de kan ju vara ''lillebror'' till den smile

412 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Bör kanske tillägga att om man har 2st MXS25000 laddare kopplade när man står och demar lite på låg volym så har man då 50A konstant laddning medan man plockar kanske 100-150A i pulser vilket resulterar i att man får in nästan lika mycket som man hämtar ur batteribanken och därför kan man demospela väldigt länge...

de e ju gött smile

Sök