3166
Sök

Relä BMW e36 PANIK! BESIKTNING FREDAG!! (PROBLEM LÖST, TORKARMODUL)

BFO
130 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Hej! Full hastighet eller inget alls på torkarna. Säkring hel men vilket relä går till torkarna samt vart sitter det?

Mvh Johan
Senast redigerat av BayIcon (7 november 2010)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 oktober 2010
Vet inte hur det ser ut på E36 men det ska vara ett större relä med fler pin än dom andra.
Bara dra ut o kolla  wink

BFO
130 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Jo det är mycket möjligt. Men vet inte ens vilket relä som är vilket. Omöjligt att veta då det finns ett gäng i handskfacket och ett gäng i motorutrymmet vad jag vet hmm

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 oktober 2010
Då är bara att testa - börja med dom i motorutrymmet - den bör sitta där!

BFO
130 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Hur testar jag om ett relä fungerar om jag får fråga?

3 121 Inlägg
13 oktober 2010
BayIcon skrev:
Hej! Full hastighet eller inget alls på torkarna. Säkring hel men vilket relä går till torkarna samt vart sitter det?

Mvh Johan

Din bil går absolut igenom även med bara en hastighet på torkarna.

Vet du inte vilket relä du ska ha köper du ett nytt på bmw och ber reservdelskillen skriva ut bilden från ETK med var den sitter.

BFO
130 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
viccoA skrev:
BayIcon skrev:

Mvh Johan

Din bil går absolut igenom även med bara en hastighet på torkarna.

Vet du inte vilket relä du ska ha köper du ett nytt på bmw och ber reservdelskillen skriva ut bilden från ETK med var den sitter.

Okej. Får köra på det!

Problemet är ju det att de inte fungerar hela tiden, utan bara ibland hmm

stRaend
14 oktober 2010
samma fel på min e36 , intervallrelät är det du ska byta iallafall. tongue om du nu inte visste det, ifall du får reda på vart det sitter så skriv gärna det här smile

BFO
130 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
samma fel på min e36 , intervallrelät är det du ska byta iallafall. tongue om du nu inte visste det, ifall du får reda på vart det sitter så skriv gärna det här smile

Skulle jag veta så hade det nog varit bytt innan jag startade den här tråden tongue

stRaend
14 oktober 2010
BayIcon skrev:
stRaend skrev:

Skulle jag veta så hade det nog varit bytt innan jag startade den här tråden tongue

samtidigt som jag skrev "ifall du får reda på"

2fast4you
371 Inlägg
14 oktober 2010
fick samma problem med min. då var den en säkring. för va en säkring till full fart o en till dom 2 andra stegen

haru kört fast eller

stRaend
14 oktober 2010
Vitamin skrev:
Sitter relä vid golvet på passagerarsidan

du vet möjligtvis inte vilken färg eller nummer eller något? big_smile

BFO
130 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
impresst skrev:
fick samma problem med min. då var den en säkring. för va en säkring till full fart o en till dom 2 andra stegen

Okej, säkringarna verkar hela allihopa och vad jag kan hitta så är det bara en säkring neutral

Motborgare
1 099 Inlägg
14 oktober 2010
stRaend skrev:

http://lmgtfy.com/?q=e36+wiper+relay+location

...alltså, det finns inget relä, dock finns det en elektronikmodul som styr torkarna:
http://www.unofficialbmw.com/e36/interi … odule.html

-- K
Senast redigerat av Kavli (14 oktober 2010)

BFO
130 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
stRaend skrev:

http://lmgtfy.com/?q=e36+wiper+relay+location

...alltså, det finns inget relä, dock finns det en elektronikmodul som styr torkarna:
http://www.unofficialbmw.com/e36/interi … odule.html

-- K

Tack och bocken till dig Kavli! Fan, precis detta jag letat efter nu 48 timmar i sträck iphone som mac. Har bränt totalt 800% batteri och 34st tangenter på denna sökning!

BFO
130 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Mycket riktigt var det Torkarmodulen som var kaputt. For på bildemonteringen och hittade en bättre beg för 250kr som gjorde att den fungerade klockrent sen. Enkelt var det att byta skiten också!

stRaend
8 november 2010
BayIcon skrev:
Mycket riktigt var det Torkarmodulen som var kaputt. For på bildemonteringen och hittade en bättre beg för 250kr som gjorde att den fungerade klockrent sen. Enkelt var det att byta skiten också!

vart satt den nu då? tongue

BFO
130 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
BayIcon skrev:

Du plockar bort handsfacket och bakom där sitter det lite olika boxar helt synligt. På min var det den blåa som man bara pillade bort, ingen skruv eller liknande. Bort med den gamla, in med den nya så var allt fixat! Tog ca 30min att plocka av handskfack, byta och montera tillbaka!

stRaend
12 november 2010
BayIcon skrev:
stRaend skrev:
BayIcon skrev:

Du plockar bort handsfacket och bakom där sitter det lite olika boxar helt synligt. På min var det den blåa som man bara pillade bort, ingen skruv eller liknande. Bort med den gamla, in med den nya så var allt fixat! Tog ca 30min att plocka av handskfack, byta och montera tillbaka!

då tror jag att jag varit på rätt, fast jag har nog två blåa där? neutral

6 Inlägg
22 november 2010
tjatja.jag har nått liknade problem med min e36 325a coupe 94 dom funka när dom själv vill,dom kan funka i en halv time sen sluta dom bara och fungera sen så  efter 20 minuter så går dom igång helt plöstligt jag undra fall de kan vara torkamodulen för mig med som krångla.mvh jimmy

Sök