3292
Sök

Smällt motorn? Krökt något?

263 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Tjenare folket

vet inte hur jag ska förklara detta men provar:

körde bilen i helgen inga problem nästan hemma börja bilen rycka precis som om man fick soppa torsk o motorlampan blinka sen dog bilen, starta den igen inga problem körde en bit då dog den igrn samma sak den ryckte o hade sig,
skule starta igen men de gick inte, den gick runt men ville inte starta, hittade en säkring som hade gått bytte den då starta bilen utan problem nösta gång bara par min senare strta jag bilen igen då gick samma sälkring

Köpte fler bytte men nu ville inte bilen starta igen, laddade batteriet fullt satte i den 2 dagar senare fick putta bilen till en parkering

första försöket efter batteriet va full laddat small de till i motorn o de gick inte få runt när man vrider nyckeln precis som om något hakat upp sig, så fort man vrider om nyckeln så dunkar de till någonstans o den går inte runt

krökt stake eller nått?

Vet inte alls va d kan vara.

Bilen är en r34 gtt -98

powered by stetsom

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
21 oktober 2010
kan vara startmotorn som gett upp..
prova dra runt motorn för hand om du kan.
till vad går säkringen?

att din bil rycker precis som om det är soppatorsk kan vara just att den inte får soppa. får inte motorn soppa går den ryckigt och magert samt att motorlampan blinkar till/börjar lysa.
om säkringen går till bränslepumpen har du troligtvis någon kortslutning där. kan vara en kabel som ligger och skaver.
Senast redigerat av mk2_power (21 oktober 2010)

263 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
mk2_power skrev:
kan vara startmotorn som gett upp..
prova dra runt motorn för hand om du kan.
till vad går säkringen?

att din bil rycker precis som om det är soppatorsk kan vara just att den inte får soppa. får inte motorn soppa går den ryckigt och magert samt att motorlampan blinkar till/börjar lysa.
om säkringen går till bränslepumpen har du troligtvis någon kortslutning där. kan vara en kabel som ligger och skaver.

Dra runt motorn för hand?

Misstänker också start motorn, finns det något sätt kolla de?  Uran byta till ny.

De e inte bränsle pumpen den startar som den ska. Säkringen går till eng con menas nog motor styrning så de kan va vad som går inte följa kabeln heller för se vart den går då hela säkringsdosan i motorrummet e kopplat direkt vid dosan sen går de vidare.