3876
Sök

Koppla in laddtrycksmätare

236 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Hej! Jag har köpt mig en sån här barmätare http://sportstolen.se/turbotrycksmtare- … p-417.html

Men jag är inte så säker på hur man ska koppla in den wink Vart ska slangen gå? och vart ska sladdarna dras?

5 710 Inlägg
22 oktober 2010
Slangen skall dras till valfri plats på insuget. Du har säkert någon vacumslang där som du kan skarva på.

Belysningen dras smidigast till instrumentbelysningen. Du kanske har en knapp eller ett reglarse i närheten som du kan koppla på.
Brukar vara + och - till tändström dvs du har bara 12V när tändningen är på.

MVH Jonas
..............

904 Inlägg
22 oktober 2010
om det är på 945 så har u la det orginal så koppla in dig på den måste ju komma åt om man går under instrumentpanelen

AUTOTECH S60 power

236 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Slangen skall dras till valfri plats på insuget. Du har säkert någon vacumslang där som du kan skarva på.

Belysningen dras smidigast till instrumentbelysningen. Du kanske har en knapp eller ett reglarse i närheten som du kan koppla på.
Brukar vara + och - till tändström dvs du har bara 12V när tändningen är på.

Tack då kopplar jag det på sterion lr ngt;)

volvolover
667 Inlägg
24 april 2011
ja köpte en laddtrycksmätare igår och vet vart ja ska koppla in den för att den ska fungera.. men jag vet inte riktigt vart ja ska dra elen till den.. har en 945 -96 och funderar på oim man kan dra den till strömställaren längst till vänster? isf vilken av kontakterna och vart ska (-) sladden sitta?
big_smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

255 Inlägg
11 januari 2012
Fortsätter på denna tråd!
Har en laddtrycksmätare jag ska koppla in i min 944, vet inte riktigt vilken slang man ska våga sig på & skarva & hur F*N man ska få in slangen till kupén, (vid högtalarn till vänster om hastighetshuset)... Sen gärna ett tips på att dra + & - på smidigaste & möjligaste sätt! (har du bild så får du gärna dela med dig av den!smile )

Mvh

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

1 772 Inlägg
11 januari 2012
MattiasHedberg skrev:
Har en laddtrycksmätare jag ska koppla in i min 944, vet inte riktigt vilken slang man ska våga sig på & skarva & hur F*N man ska få in slangen till kupén, (vid högtalarn till vänster om hastighetshuset)... Sen gärna ett tips på att dra + & - på smidigaste & möjligaste sätt! (har du bild så får du gärna dela med dig av den!smile )

Mvh

Du borde ha nåt ledigt vakuum på insuget annars är de bara ta från vilken slang som helst som sitter på insuget. Hål i torpeden har du under ratten och + - kan du ta från ciggtändaren.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

volvolover
667 Inlägg
11 januari 2012
MattiasHedberg skrev:

Mvh

när ja monterade min mätare så satte ja den efter bränsletrycksregulatorn, det sitter redan en slang där men kapa den bara och sätt T-korset där, sen kan du dra den in genom torpedväggen. finns ngt hål under rattstången till vänster, egventuellt att du får sticka hål på en gummiplugg av ngt slag som redan sitter i hålet. sen drog ja slangen upp till den högtalaren som sitter i instrumentbrädan, sen gjorde ja ett fint hål i högtalargallret och sen får du fixa och trixa lite med de så slangen inte viks på ngt sätt när du monterat dit mätaren och de,

för att sedan koppla in strömmen till den så drog ja 2 sladdar till cigarettändaren bara, skit enkelt smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

836 Inlägg
11 januari 2012
Turbomotor skrev:
ja köpte en laddtrycksmätare igår och vet vart ja ska koppla in den för att den ska fungera.. men jag vet inte riktigt vart ja ska dra elen till den.. har en 945 -96 och funderar på oim man kan dra den till strömställaren längst till vänster? isf vilken av kontakterna och vart ska (-) sladden sitta?
big_smile

lättaste e om du har en lite lampa som lyser i ask koppen! bara koppla in dej på den så lyser mätaren när du vrider om nyckeln

255 Inlägg
11 januari 2012
kenny_crx skrev:
Turbomotor skrev:
big_smile

lättaste e om du har en lite lampa som lyser i ask koppen! bara koppla in dej på den så lyser mätaren när du vrider om nyckeln

Tror faktiskt jag inte har det? vet att det fanns i min gammle (1993 års modell) men i denna tror jag inte? har inte ens kört 100mil med bilen sen jag köpte den, så vet inte, men det är isåfall i bakdelen av bilen, lite väl långt att dra strömkabel för -.- men tack för tipset!smile

255 Inlägg
11 januari 2012
Turbomotor skrev:
MattiasHedberg skrev:

Mvh

när ja monterade min mätare så satte ja den efter bränsletrycksregulatorn, det sitter redan en slang där men kapa den bara och sätt T-korset där, sen kan du dra den in genom torpedväggen. finns ngt hål under rattstången till vänster, egventuellt att du får sticka hål på en gummiplugg av ngt slag som redan sitter i hålet. sen drog ja slangen upp till den högtalaren som sitter i instrumentbrädan, sen gjorde ja ett fint hål i högtalargallret och sen får du fixa och trixa lite med de så slangen inte viks på ngt sätt när du monterat dit mätaren och de,

för att sedan koppla in strömmen till den så drog ja 2 sladdar till cigarettändaren bara, skit enkelt smile

hmm.. Ska defenetivt kolla upp detta imon! en kompis visade på sin hur han hade kopplat för braaa längesen men kommer inte ihåg, och åka 4 mil för att titta är lite onödigt >.< Men ska kolla på det imon och se vad jag kan åstadkomma!smile Tack för tips!smile

255 Inlägg
11 januari 2012
NordstromJ skrev:
MattiasHedberg skrev:

Mvh

Du borde ha nåt ledigt vakuum på insuget annars är de bara ta från vilken slang som helst som sitter på insuget. Hål i torpeden har du under ratten och + - kan du ta från ciggtändaren.

Jo jag ska lyfta på huven imon och se vad jag hittar, plus och minus håller jag med er om att det låter smidigast att koppla in på ciggtändarn smile Den är ändå aldrig använd och kommer aldrig användas i mitt bruk ändå så... wink Tack för tips!smile

26 Inlägg
13 januari 2012
Annars kan man väl alltid koppla på + på samma + som går till intrumenthuset från dimmern. På så sätt kan du ju också dimma belysningen till laddtrycksmätarn om du nu skulle finna det nödvändigt. Så har jag på min i alla fall (sen är ju då frågan om det verkligen är nödvändigt i och med att man nästan aldrig dimmar).

Sök