kristoffersson skrev:
Jojo absolut, jag menade inte att steget var dåligt. Menade mest att om du hittar ett slutsteg med något konstigt namn som har 2000wrms i 1ohm och det kostar 1000 eller 1500kr så är det ju med all sannolikhet skitsnack
Jag tycker du ska lägga pengar på ett kraftigt framsystem, för det är ju där du sitter och lyssnar på musik..
Du står ju inte med ryggen mot på en konsert till exempel
vill du ändå sätta något i bakdörrarna, så ta motsvarande högtalare fram, fast i koaxial.. helst 6.5" om det får plats i bilen
att ha högtalare både bak och fram är mest en "spela högt" faktor, för dom som inte har ork eller kunskap att sätta allting i framdörrarna. *och för att det nu inte ska uppstå tjaffs så är det bara min synpunkt, vill någon ha ljud ur hela bilen samtidigt så ska inte jag hindra dom*
Men det är som sagt skillnaden på välljud och spela högt.
Jag använder inte ens mina högtalare bak, jag "fade'ar" allt ljud till framhögtalarna via stereon för att slippa sämre ljud bakifrån (då där sitter orginal i min bil). Sen höjer jag högtalarna bak om någon åker i baksätet, om dom nu tycker att högtalarna fram inte låter tillräckligt