3051
Sök

Bagagelucka som inte vill stängas på 9-5 -02

15 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Hallå,
höll på att pilla med bagageluckan igår då kupélampan i bagageutrymmet inte ville slockna även då luckan är stängd. Som hjälp skulle farsan också börja pilla och lyckades då på något sätt få själva låshaken i låset på bagageluckan att fastna i "låst". Detta har hänt vid något tillfället tidigare men jag kan för mitt liv inte komma på hur fan jag lyckades få upp den då. Bilen är en Saab 9-5 kombi
Tacksam för hjälp!

Konsult
1 247 Inlägg
27 oktober 2010
Prova lås upp skuffen med antingen knappen i bilen eller nyckeln sen öppnar du med handtaget på bakluckan på insidan eller utsidan. Hade samma problem på kompisens bil igår.

Mvh Kim

15 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Prova lås upp skuffen med antingen knappen i bilen eller nyckeln sen öppnar du med handtaget på bakluckan på insidan eller utsidan. Hade samma problem på kompisens bil igår.

Mvh Kim

Provat både med knappen i bilen, knappen på nyckeln och försöka låsa upp manuellt med nyckeln. Låshaken har tre lägen. Öppen, "halvlåst" och jättelåst. Först satt haken i jättelåst läget. Om jag då använde någon av knapparna eller låste upp manuellt hamnade haken i "halvlåst"-läget.

Konsult
1 247 Inlägg
27 oktober 2010
Märkligt. Det borde fungera om man låser upp med knappen (nyckel eller dörr) först och sen använder handtaget på luckan.

Sök