En kompis till mig hade för ett par år sedan en M40B18-bil med samma problem, fast vid 4500. På den var kamaxeln sjuukt sliten (som de alltid blir med tiden på M40, som sagt i tidigare inlägg i tråden). Troligtvis var det det som var problemet med den bilen, och troligtvis så är det det på din med. Har du kollar hur kamaxeln ser ut? Bara att lossa ventilkåpan och "innerkåpan" som ligger ovanför kamaxeln så ser man direkt på den som den är sliten eller inte.
Och kompisens bil som jag nämnde, den gick också fint upp till 4500. Inte seg tills dess, men där bara verkade det ta slut. Vi bytte dock aldrig kamaxeln på den bilen så vi fick inte reda på om det faktiskt var det felet, men det lär det ha varit eftersom den såg förjävlig ut.
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.