1856
Sök

Volvo 945 B230FK Turbo byte. Byta orginal turbon till Garrett TB03 tipps.

10 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
#1
Tjena gott folk på Garaget. Jag Har en Volvo 945 LTT -96 som har steg 2 chipp med tändning och bränsle justering samt uppställt laddtryck till 0.9 Bar som ger bilen omkring 210HP. Det är så att jag har precis fott en Turbo av en kille på jobbet som är en Garrett TB03 som jag funderar på att byta till. Men den är i behov av en renovering skulle jag gissa på. Är det någon med lite erfarenhet om denna turbon och kanske har en uppfattning om hur många ponnys extra man skulle få med denna Turbo. Har hört att denna Turbo har suttit på Volvos gamla ET block, undrar om det stämmer, och om det vore värt pengarna att renovera turbon eller om det bara skulle vara pängar i sjön med tanken på ifall effektökningen inte skulle vara något att hörra för.

Tackar för era svar på förhand. Och om ni har något tipps på en butik som sälger billiga renoverings-sattser till turbon.

Har ni andra åsikter om denna turbo eller bytet så tala gärna om det också..

Mvh Brownie940


20 Inlägg
9 februari 2011
#2
I min mening får du en bil med lite ballare karaktär i och med att det är senare spoolup i dessa aggregat. och ska den renoveras så skulle du passat på och få den uppgraderad. kan du sen öka laddet lite i mån av soppa och tändning så får du en större effekt jämfört med mitsu aggregatet som sitter där nu.

Jo dessa turbos sitter på ET blocken original. Mvh
Senast redigerat av SchnyggHasche (9 februari 2011)



Sök