Hejsan, har en Volvo 850 2.5 10v och jag har lite problem med kamrem och kamaxel inställning!
Jag demolerade motorn i molekyler då jag bytte topplockspackning på den, var dock inte så noggrann med att kolla så att kammen var nollad.. (Dumt gjort...)
Plockade ihop allt igen och pillade lite med att ställa in den utan resultat.
Så jag beslöt mig för att jag bogserar ner den till Bilia och bad om kamremsbyte och inställning.
Dom ringde senare och sa att de var något konstigt motstånd i motorn när dom skulle snurra runt vevaxeln,
och påstår då att det är någon ventil som har gått ner i en kolv och fastnat/gått av. Dom sa att inugs kammen satt helt fast när dom försökte snurra den.
Men det lustiga är att när jag hade monterat ihop allt och vred på motorn så lät den precis som den skulle när den gick runt, inge klonkande eller skrammel, nått borde man ju höra om en ventil brottas med en kolv?
Så min fråga är om det är någon/några ventiler som har gått av eller liknande? Eller om det bara är att kammen ligger åt helvete fel?
Tack MVH Victor