4311
Sök

Importera bil från tyskland

2 594 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
halloj hur mycket känar man egentligen på importera en bil fån tyskland, är det bara nyare bilar man kan spara pengar på eller hur ser det ut,

funderat lite på hur mycket billigare man kan köpa en vw passat kombi 4motion årsmod 01-03 i tyskland gämfört med sverige

1200+300 kostar det och regga samt reggbessa + resan dit och hem förståss

nån som vet på ett ungefär hur pass billigare dom är ?

Japansk
72 Inlägg
11 november 2010
Tror inte du tjänar pengar på en sån bil utan blir nog samma i slutändan + att du  slipper en jävla massa jobb genom att köpa en i sverige. Sedan bör du tänka på att skatt och försäkring är högre på importare.

Samarbetspartners: SSR-Nordic, spacer.se, Raidopower.se

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
398 Inlägg
11 november 2010
du kan ju alltid söka på autoscout24.de eller mobile.de för att bilda dig en uppfattning om vad den kostar i jämförelse mot en på tex blocket

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

213 Inlägg
11 november 2010
kristofski skrev:
Tror inte du tjänar pengar på en sån bil utan blir nog samma i slutändan + att du  slipper en jävla massa jobb genom att köpa en i sverige. Sedan bör du tänka på att skatt och försäkring är högre på importare.

Varför är skatten högre på en importbil ?
Inget jag hört för och jag har haft några import bilar.

Ända fördelen med import är väl att det finns lite mer bilar att välja på.
Men dom kan sakna viss utrustning så som stols värmne i typ tyskland.

2 594 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
kollade på några sidor men 3900 euro för en 97a passat nje verkar tydligen bara vissa bilar man kan spara lite på tex nyare och mer ovanliga bilar

Sundsvall
285 Inlägg
12 november 2010
det jag ahr sett så blir det i slut ändan inga större vinster ... kollar själv efter krockade biler men även det är ingen vinst just nu. Mitt tips är att köpa bil i USA ist låg dollarkurs gör det mer lönande ...

Åker just nu GTO 67,

Sök