3432
Sök

Ovanlig bil tips o råd sökes om talbot samba

46 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
hej har nyligen köpt en talbot och behöver lite delar till den undrar om någon vet återförsäljare bilskrotar eller vart man kan få tag på dessa ovanliga delar
bilen är som sagt en talbot samba cab 1985 med 11000mil på mätarn.

mvh
Senast redigerat av mangkot (14 november 2010)

945 Inlägg
13 november 2010
En klar fördel för dig hade varit att presentera vad det nu är för delar som du söker.
Sen tror jag faktiskt inte den är så extremt ovanlig. Oavsett mängd tillverkade och byfåne-status.
Tyvärr så delar du heller inte ut något reg.nr att söka på. Mekonomen/Biltema via reg.nr.

www.returbilen.se finns som alltid men då får du surfa in och kolla om din bil finns inne just nu.

46 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
ok reg nr är fzx002,
det som behövs är fönsterruta förare, ny eller bättre beg cab, list som sitter framkant huv, hö+vä framljus, fästen som stötfångarna sitter med i  skärmarna på sidorna,  samt service delar som filter, bromsar, stift m,m men det tror jag inte e lika svårt för mig,
tack på förhand

945 Inlägg
13 november 2010
Du har rätt när det gäller service och underhåll. Detta finns på Mekonomen, tittade nyss.
Reservdelar som rutor och liknande var tydligen svårare eftersom Mekonomen inte hade något.

Att besöka skrotar kan ta kål på hela ens fritid. Jag hade ringt runt. Många sparar undan delar till när folk
ringer upp och söker något specifikt. Tyvärr brukar detta vara väldigt dyrt om det redan är sparat.

Men självklart finns det säkerligen minst 1.st skrot i detta avlånga land som har delar undanlagda! smile
Att tjata om värde och vad som känns värt har du kanske hört innan? tongue

46 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
om någon annan sätt denna bil på någon skrot eller kanske har en som står och rostar bort kan ni ju  tippsa.
själv har jag googlat i timmar samt mailat divese bilskrotar, utan resultat :-(

jorgen72
14 november 2010
Atracco i hedemora har en framstötfångare  till en talbot enligt lagabasen
Senast redigerat av jorgen72 (14 november 2010)

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 november 2010
Återigen, sök utomlands på ebay i Europa. Finns det någon klubb kanske i annat land som kan hjälpa till?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

46 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
har letat runt på ebay samt efterlysning i bildelsbasen men inge napp kan alla som läser detta  o kanske vet någon som har en liknande bil  eller sätt på någon skrot, eller vart man kan finna en ruta, som sagt det måste finnas någon i detta avlånga land som vet nått.

jorgen72
18 november 2010
mangkot skrev:
har letat runt på ebay samt efterlysning i bildelsbasen men inge napp kan alla som läser detta  o kanske vet någon som har en liknande bil  eller sätt på någon skrot, eller vart man kan finna en ruta, som sagt det måste finnas någon i detta avlånga land som vet nått.

Har du ringt till atracco i hedemora dom har en del grejor

46 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
mangkot skrev:

får prova det i morgon

46 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
mangkot skrev:

japp inget fanns av det jag behövde

Sök