3560
Sök

Golf, lite små funderingar...

20 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Golfen som har turbo och kompressor, är det R32? jag såg på blocket att det fanns R32 med "äldre" looken, så då undrar jag vilken som har kompressorn och turbon. om båda har eller bara ena.. tack på förhand!

Mvh Evojocke

607 Inlägg
12 juli 2006
Är väl nya Golf V:an som har en version med både turbo och kompressor, svagt minne av att den kallades TSI.

Sen så finns väl bara r32 med "vanlig" sexa utan överladdning.
Senast redigerat av Ckosworth (12 juli 2006)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

20 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Okej, för enda jag har hört va att 5 då skulle ha kompressor och turbo, för det är väl GTI den som gick reklam på tv, den som sladda i gruset som bara hade turbo..? den heter ju R32 GTI...

607 Inlägg
12 juli 2006
Evojocke skrev:
Okej, för enda jag har hört va att 5 då skulle ha kompressor och turbo, för det är väl GTI den som gick reklam på tv, den som sladda i gruset som bara hade turbo..? den heter ju R32 GTI...

Den hette bara GTI vad jag kan minnas(kan ha fel) och var en turboladdad 2liters fyra på 200hk om jag minns rätt

Where´s the any key?

20 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
kan nog stämma smile fan va svårt det ska vara med vissa bilar wink bra sugen på en R32 nyare looken om det är turbo o kompressor i big_smile

607 Inlägg
12 juli 2006
Evojocke skrev:
kan nog stämma smile fan va svårt det ska vara med vissa bilar wink bra sugen på en R32 nyare looken om det är turbo o kompressor i big_smile

Jo förstår det, själv är jag lite sugen på nya Bmw 335 med dubbelturbo big_smile
En original Bmw med turbo de var ju ett tag sen.(om man räknar bort dieslarna så)
Fast man måste köpa lite plast för den är inte så jäkla vacker original sad

Where´s the any key?

20 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Ah, funderat förut på en M3a med snurra faktiskt, skulle vara lite små ballt smile fast iofs så finns det, men ändå är det lite ballt. big_smile

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
12 juli 2006
Detär inte r32 som har både turbo och kompressor, utan nya golf GT.

Som du kan läsa om här:
http://personbilar.volkswagen.se/page_9697.shtml

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

20 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Aha tack då smile inte lätt att kunna allt tongue

Sök