Adiiii skrev:
Yelenaspojk skrev:
Adiiii skrev:
En renault clio, från 90-talet.
Pappa hade en sån, körde 35 000 mil utan att ens byta kamrem
Det där vågar jag inte tror på för 5 öre.
Jobbar på volvo/Renaultvärkstad. En renault kamrem SKA!!!! bytas enligt intervallen, missar man bytet så kan tex vattenpumpen skära några hundra mil efter intervallen = Motorras!
Detta är inget jag hittar på då det har hänt på mitt jobb.!
PS, Åldersintervall på alla renault med kamrem är Endast fjuttiga 5 år-
Det kanske var supermannenbilen? Ingenting gjordes på den bilen, sen om du säger att det är lögn det får du stå för
Allt som står i skolböckerna behöver inte nödvändigt vis stämma överens med verkligheten.
Allt som skrivs på forum är inte heller sant, det mer sannolikt att få upp en standard trabant i 200km/h än att få en Renault att gå 35.000mil utan kamremsbyte skulle jag vilja påstå, renault och alla bilar som renault motorerna sitter i är kända för att rasa strax efter bytesintervallen och då snackar vi inte några tusen mil efteråt utan från 10km och uppåt... Men men, mirakel har väl hänt förr och jag skulle nog vilja påstå att din far är en av
väldigt få människor i världen som lyckats med detta, om han nu gjort det..
Ontopic: Förövrigt så ska du inte satsa på nån fransk bil över huvudtaget, elfel i mängder och allmänt puckade och dumma lösningar på i stort sett allt! Ett helvete rent ut sagt att mecka med och går sönder gör dom! Japansk är det man ska åka om man ska åka nåt som är driftsäkert tex mazda, toyota, nissan, men då gäller det att man är bra på att veta vart man ska leta efter rost för det är rosten som dödar dom! Gamla volvos från 90 talet duger gott att köra ihjäl på vintern men inte är det nån bra bruksbil inte, för dyra i bensin och allmänt klumpiga och trötta, mitt råd är att köpa en japs i typ mazda 626 storleken, pigga, smidiga, bränslesnåla och oftast massa lull lull så som elhissar, elspeglar etc etc..
Finns skitbilar av alla märken, det gäller bara att satsa på ett säkert märke och sedan hitta en pärla bland alla lik, satsa på en lågmilad till att börja med och titta på det allmänna skicket, att den har hela skärmkanter är ju viktigare än att det sitter en häftig stereo i osv...
Mvh/Jon