Hej. Lägger upp en tråd om min 735a dels för att jag vet hur kul det är att läsa andras projekt, även för att motivera mig själv att ta tag i det. Det är också ett bra sätt att få tips och svar på frågor.
Bilen är alltså en E32 a från -88 samma år som bakmaskinen var årets julklapp. Färgen är Nerz Braun metallic och vad jag kan hitta så är den färgen ganska ovanlig på E32or och mer vanlig på E24orna. 28.000mil är passerade och topplocket har fått bytas vid ett tillfälle under 2000 talet. Efter det investerade dåvarande ägare i en motorvärmare, samma ägare lämnade även in bilen för problem med växellådan och diverse lameller etc byttes ut. Motorn som sitter i bilen är en M30 som började tillverkas redan på slutet av 60-talet och blocket sägs vara "bulletproof".
Målet (
Uppdaterat 2010.12.09)
Mitt första mål med bilen var att fräscha upp bilen. Men när jag började pyssla med den insåg jag dels att det inte är lönt blir för mycket jobb och även att det inte passar mig att orginalrenovera bilar, varken kunskapen eller motivationen finns att sätta bilen i en tidsmaskin. Mitt
nya mål är att få lite ratlook/gangster. Vad det innebär det får vi väll se fram till sommaren.
InspirationKolla bilarna.
http://www.youtube.com/watch?v=wmwGGLrDvfEAtt Göra[X] Bromskivor/klossar fram.
[X] Mittre ljuddämpare.
[X]Fälgar
[/] Lacken, tvåfärgad. !
Prio 1[X] Fixa ny höger framskärm.
[] Vibrationer, spårig körning.
[] Hjulhus, Fräschas upp.
[] Byta lampor i färddator.
[] Fixa instrumentpanelen som lever ett eget liv.
[X] Nya kofångare bak.
[X] Sänkning åtminstånde framtill.
Beställt[] Svetsa rost, tröskel. Förhoppningsvis efter snön innan våren. (Lämnas in på verkstad.)
[] Tectyl, trösklar och andra utsatta ställen.
[] Nya sidoblinkers
Tagen av mig i somras
Lite ständning