Hej och välkomna hit! tänkte att de skulle va kul att visa mitt bygge för folk som tycker de är spännande har redan startat bygget men jag slänger upp lite bilder och sånt på vad jag har gjort!
De som ska göras är typ allt! har en spec på vad de blir för saker i motorn på min sida så de är bara att klicka dit så ser ni
Målet med bygget är att vrida ur T7 blocket ca 400hk på 2liter.
Måste ju börja med att plocka ur motorn Nära nu sådär ja! dags att riva! När jag väl fick ur kolvarna så fick jag se att 4ans kolv hade skurit och blocket såg ut som skit!! bara att försöka hitta ett annat block.. (kolven till höger är en ny JE som ska bo i de "nya" blocket Hittade ett block från en 04 som får duga. ska bara målas och fixas till lite.(ber om ursäkt för den dåliga bilden skit kamera ) Här är min Turbo som jag ska använda. De är en IHI RX6b storlek TCW76-P18. De finns för mycke att skriva om den så ni får googla och läsa om ni vill veta något om den. Den är byggd för F1 bilar (honda).
Nu har jag varit och fixat lite i garaget! har även fått in kort i datorn så nu ska jag försöka komma ikapp med tråden så att vi hamnar i nutid lite av vad jag har köpt som ska bo under huven Nya ramlager! oljepumpen reonverad och monterad borttagen balansaxelkedja blev ju fint dehär
Idag har jag inte gjort ett dugg i garaget. Väntar på mina stakar, fick fel så jag fick lov skicka tillbaka dom! men dom borde komma nästa vecka nån gång. får börja med toppen lite ist. ska slipa in ventilerna och byta kammar och porta den lite om jag vågar
Idag har jag varit till saab och fått lite nya saker. Tyckte de såg så tråkigt ut med gamla saker så jag köpte ett nytt kamkedje kit! moterade de och de blev kanon
Nu har jag börjat att fixa lite med toppen! De som ska göras/Har gjort är att tvätta och göra rent samt slipa in ventilerna och byta tätningar. Här kommer lite bilder på hur de går
före tvätt efter tvätt plockar ur vetiltätningarna Nu ska de bara tvättas en gång till, sen blir de ventilslipning
Har tyvärr inte hunnit med att göra något åt motorn på länge nu, men de kommer. ska se om jag hinner få hem vevstakarna imorgon så kanske jag kan sätta ihop bottendelen iaf!