2894
Sök

Volvo 850, gick ojämt, luktade äckligt och sedan dog.

110 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
är de ingen som kan hjälpa mig ???

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
Oturen själv
593 Inlägg
7 december 2010
Kolla så kamremmen inte hoppat en kugg. Har du ingen i närheten som kan kolla på den?  Annars dra den te nån volvoverkstad å säg att du inte har en aning vad som e fel och om dom bara kan titta på den lite

Brum

110 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
tack alla. jag bytte  trift och kablad och  så sen gick den. den går som en klocka. men nu lyser SBS lampan va gör man då de går inte besiktiga så va?? mvh ola

110 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
ABS lampan menade jag. hur nollar man det då ? mvh ola

1 489 Inlägg
12 december 2010
Årsmodell?

• Även den starka måste ta i när han skiter

110 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
93. jag har läst hur man nollar men den  vill inte försvinna  har felkod 313. hade  nn mer innan men den försvan men denna vill inte. ska bes bilen . så plockar nog bara bort lampan elr nått

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 december 2010
sveepa skrev:
93. jag har läst hur man nollar men den  vill inte försvinna  har felkod 313. hade  nn mer innan men den försvan men denna vill inte. ska bes bilen . så plockar nog bara bort lampan elr nått

Plocka bort lampan hjälper inte, den ska tändas och sen släckas igen när du drar igång bilen.

Jag får fram:

"3-1-3 V Bakhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning"

Jag hade bytt bakre givarna. Det är båda två man byter på en sån, sitter inkopplade i samma kabelhärva smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

1 489 Inlägg
12 december 2010
Vill man göra en tattarlagning så kan man koppla in ABS lampan på oljelampan, då tänds det när tändnigen är på men slockar när bilen är igång ;-)

Men jag hade gjort som MantaRobin säger smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

110 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
jag gjorde en tattar lösning jag  kopplade lampan på service lampan tongue så de lyser när man slår på och sen slocknar. vill ba få den genom bess orkar inte lägga några pengar på den big_smile de är den inte värd big_smile så skönt nu är alla problem lösta big_smile boka bes tid nu bara

35 Inlägg
13 december 2010
Man måste köra med bilen. Den nollställs när man kommer upp i km/h.
Jag gjorde det på min  850 smile

Sök