2902
Sök

Spridare till b230fk -96 300hk+ ethanol?

214 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#1
Vilka sorts Spridare ska man ha till b230fk om man ska ha 300hk+ ethanol? De ska va ganska billig och passa bra smile


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 november 2010
#2
hur mycket är 300 hk+?
305 eller 399?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

8 252 Inlägg
25 november 2010
#3
Det beror ju en hel del på hur mycket över 300hk du tänkt och vilket styrsystem du har. Men kör du original så är ju låg ohm 680cc av boschstandard nåt att kika närmare på


214 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#4
305hk ungefär altså bara precis över 300hk smile
jag ska köra på orginal styrsystem:)
men vad händer om man har för stora spridare? asltå typ om ja ska ha 680 vad händer då om ja ha 750?

kläm gärna in en länk med jag har kollat typ överallt och kan inte hitta en enda bosch på 680cc
Senast redigerat av sawander (26 november 2010)


8 252 Inlägg
26 november 2010
#5
Desto större spridare desto sämre kommer den gå, framförallt på låga varv och små gaspådrag eftersom originalsprutet inte kan styra spridarna ordentligt. Ska det vara så att dem precis räcker så kan du ju gå ner lite ifall du hittar 630cc i lågohm. Så att så länge du inte investerar i ett riktigt styrsystem istället så är det bra att vara försiktigt med för stora spridare.

Jag sa inte att det skulel vara just en bocsh spridare. Utan en av bosch standard. DEt finns massvis med såna. Raidopoer, bjp, ppf och krsst sett dem flesta firmor som säljer trim kan pplocka fram lämpliga spridare åt dig.


One Man Clan
4 287 Inlägg
26 november 2010
#6
siemens deka spridare finns ju i 630cc å högohm som passar bolt on.


Pedal To The Metal
750 Inlägg
26 november 2010
#7
Orginal sprutet pallar inte med de förstora spridarna för det är ett längre "delay" i dem. Det tar längre tid att öppna och stänga. Det gör att bilen kan gå jätte dåligt p.g.a det.

Mvh

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

10 287 Inlägg
26 november 2010
#8
Här har du en artikel om det:

http://www.calibratedsuccess.com/Assets … rticle.pdf

/Göran


Revotech skrev:
Orginal sprutet pallar inte med de förstora spridarna för det är ett längre "delay" i dem. Det tar längre tid att öppna och stänga. Det gör att bilen kan gå jätte dåligt p.g.a det.

Mvh

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

214 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#9
Tack så mycket för alla svar smile


214 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#10
Xuri skrev:
siemens deka spridare finns ju i 630cc å högohm som passar bolt on.

Men hur gör man då med ohmen?


One Man Clan
4 287 Inlägg
26 november 2010
#11
sawander skrev:
Xuri skrev:
siemens deka spridare finns ju i 630cc å högohm som passar bolt on.

Men hur gör man då med ohmen?

man bara skruvar dit dom å sen bryggar man spridarmotstånden.

lättast är å köpa ett spridarmotstånd te 940 å så klipper man bort motstånden å löder ihop alla kablar.


214 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#12
ok tack smile vad är motstånden på orginal / 630cc spridarna?


One Man Clan
4 287 Inlägg
26 november 2010
#13
orginal spridarna tror jag är på ca 2-4ohm.
deka spridarna ligger nog på 6-10 ohm.


One Man Clan
4 287 Inlägg
214 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#16
Vad ska ja ha för storlek på lmm för att de ska passa med 630cc spridarna?



Sök