Det beror ju en hel del på hur mycket över 300hk du tänkt och vilket styrsystem du har. Men kör du original så är ju låg ohm 680cc av boschstandard nåt att kika närmare på
305hk ungefär altså bara precis över 300hk jag ska köra på orginal styrsystem:) men vad händer om man har för stora spridare? asltå typ om ja ska ha 680 vad händer då om ja ha 750?
kläm gärna in en länk med jag har kollat typ överallt och kan inte hitta en enda bosch på 680cc
Desto större spridare desto sämre kommer den gå, framförallt på låga varv och små gaspådrag eftersom originalsprutet inte kan styra spridarna ordentligt. Ska det vara så att dem precis räcker så kan du ju gå ner lite ifall du hittar 630cc i lågohm. Så att så länge du inte investerar i ett riktigt styrsystem istället så är det bra att vara försiktigt med för stora spridare.
Jag sa inte att det skulel vara just en bocsh spridare. Utan en av bosch standard. DEt finns massvis med såna. Raidopoer, bjp, ppf och krsst sett dem flesta firmor som säljer trim kan pplocka fram lämpliga spridare åt dig.
Orginal sprutet pallar inte med de förstora spridarna för det är ett längre "delay" i dem. Det tar längre tid att öppna och stänga. Det gör att bilen kan gå jätte dåligt p.g.a det.
Orginal sprutet pallar inte med de förstora spridarna för det är ett längre "delay" i dem. Det tar längre tid att öppna och stänga. Det gör att bilen kan gå jätte dåligt p.g.a det.
Mvh
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI