3420
Sök

Finns det dragna kablar i bakdörrarna,även om de inte finns högtalare på plast?

351 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Hejsan!

Som sagt har vi en Carina E-95 som snart skall rulla på vägarna,men nu till saken.Finns de orginal kablar dragna i dörrarna även om de inte finns några högtalare?Är inte sugen att stå ute i 16 minus och riva i det idag.

Tacksam över alla svar=)

Dansken

killercow
4 december 2010
vissa modeller har kablar dragna till bakdörrar även om de inte sitter några. om det finns plats/utag för högtalare som extra tillbehör.

Dock inte vanligt att biltillverkare lägger pengar på sånt om det inte ska vara standard med högtalare i bakdörrarna

351 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
De har jag också hört,men som sagt om de inte finns några kablar dragna vart börjar man då?.Jag menar är de svårt att dra kablar till bakdörrarna,för nu har jag bytt ut orginal till 6,5 pioneer ifram och skall ha 2st i bak dörrarna hade jag tänkt mig.Sen skall ja nog inhandla 2st små diskanter vid fram stolparna,men frågan då är måste man ha slutsteg då för detta?

Dansken

347 Inlägg
5 december 2010
Ta bort högtalargallren bak så ser du antagligen om det finns kablar dragna.

351 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
bak dörrarna är de inget tecken på högtalare,så grejen är att planen är att såga hål och sätta i högtalare.Men de är då om under tillverkningen av bilen la dit kablar som t,e,x extra tillbehör?

Dansken

1 302 Inlägg
6 december 2010
Det är inga problem med att dra billjudskablar i bilen bland det lättaste man kan göra tycker jag i alla fall.
Du börjar helt enkelt med att såga ett hål som du tycker det ska vara sen så monterar du själva högtalaren i dörrsigan sedan drar du högtalar kabeln via någon genomföring i annat fall får du borra och göra en genomföring för sladdarna vid dörrens gångärn ungefär men du ska inte borra i gångärnen förstås hehe. sedan efter du gjort hålet i dörren så drar du kabeln igenom det och sedan så är du inne i bilen då gömmer du kabeln så gott du kan på ett lämpligt sätt för dig och sedan forsätter du helt enkelt dra kabeln gömd fram till huvudenheten och så kopplar du in kablarna där och sen så är det klart.

Färgkoderna på stereons ISO-kablage är: Grönt par= vänsterbak & Lila par höger bak.

Sök