3050
Sök

Hellysena sänker ljusförmågan lite när basen kräver er ström t.ex. vid tunga baslåtar .. vad kan man göra?

45 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Hejsan!
märkte igår när jag åkte hem att hellysena lyser inte full effekt när basen går igång för fullt.. det jag har kopplat på batteriet är : 2-kanal steg, 4-kanal steg, kondensator.... det jag har kopplat på slutstegen är : 2x12"  , 8" basrör, 2 3.5" högtalare.

Det enda man kan göra är att skaffa ett extrabatteri?

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
45 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Stickan skrev:
större generator eller kanske 2 vad är det för bil?

saab 900 - 95

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 december 2010
Testa att uppgradera generatorplusen till batteriet, och batteriets jordning till både chassi och motor. Sen kan du testa både grövre kablar bak och extrabatteri om det inte hjälper.

Vad är det för steg du har?

45 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Testa att uppgradera generatorplusen till batteriet, och batteriets jordning till både chassi och motor. Sen kan du testa både grövre kablar bak och extrabatteri om det inte hjälper.

Vad är det för steg du har?

okok, hur kan jag uppgradera? 

ett 4kanal kenwood  ax effekt 720W - dock inte rms
2 kanal DLS  ger 400w rms bryggat

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 december 2010
Då är det inte jätte mycket effekt. Men testa med att uppgradera laddkablarna, och kolla om ditt batteri är friskt!

45 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Då är det inte jätte mycket effekt. Men testa med att uppgradera laddkablarna, och kolla om ditt batteri är friskt!

laddkablarna till batteriet från generatorn?   batteriet är så friskt som de kan vara,  tack för hjälpen iaf!

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 december 2010
Precis. Kabeln mellan generator och batteri. Sen även jordkabel mellan batteri och chassi, och batteri och motor!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
4 december 2010
_DamnIt skrev:
Precis. Kabeln mellan generator och batteri. Sen även jordkabel mellan batteri och chassi, och batteri och motor!

D e juh d man ser över direkt innan man ens sätter in en huvudenhet, back to basic

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 december 2010
Stickan skrev:
_DamnIt skrev:

D e juh d man ser över direkt innan man ens sätter in en huvudenhet, back to basic

Dom har inte jag kommit så långt, sorgligt nog roll

Sök