3584
Sök

Bil för Övningskörning?

36 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
Tja, börjar bli dags att tänka på "övningskörs"-bil nu..

Är kanske säkrast att satsa på en liten kärra?

En 850 hade varit härligt men dom är dock lite för dyra för mig smile

Volvo 460 är ju också en trevlig bil..

Kadett?

Golf?

Ska ja satsa på den "fetaste" motorn redan från början, eller ska jag ha en riktigt klen övningskörsbil så jag inte kör ihjäl mig? wink

kadett gsi 16v - eller bara en rostig kadda? wink

andra tips uppskattas, ni vet nog ungefär vilka prisramar jag måste hålla mig kring

1 489 Inlägg
15 juli 2006
Saab Turbo ? smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

DFFL
9 020 Inlägg
15 juli 2006
Kör dina föräldrars bilar. är inte det bättre än att du slänger ut flera tusen om året på en bil som du kör när dina föräldrar har lust???

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Wallraff
319 Inlägg
15 juli 2006
Vad som helst utom en 460.. fy fan så fula.. en 1/2/740 eller liknande kanske? Bra ungdomsbilar:)

282 Inlägg
15 juli 2006
Tänk på skatt och försäkring sen oxå.. men du har säkert pengar om du tänkte köpa en övningskörsnings bil.. Så köp nåt roligt big_smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 juli 2006
Nordberg skrev:
Volvo 460 är ju också en trevlig bil..

hoppas du skämtar... det är ju bara rost

Jonas

BMW Power
2 362 Inlägg
15 juli 2006
Är du ute efter övningskörningsbil eller första bil? så får man tänka också. Då kan du ju lika gärna köpa en första bil som du övningskör med, istället kanske för en skrothög som övningskörningsbil.

BMW, bogsering med wire :/

59 Inlägg
16 juli 2006
hummer h2 :I

" Att styla en volvo är som att sminka en gris "
Stor snopp liten bil Liten snopp stor bil Fan jag har ju liten då.. :P haha

180 Inlägg
16 juli 2006
HummerBuster skrev:
hummer h2 :I

hahahahaha big_smile  ja eller en "rambo lambo" tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Maizer
16 juli 2006
Jag övningskörde först i min förra 200sx och jag tänker övningsköra i Lancian när jag får den klar! Satsa på festast motor såklart! big_smile wink

Säljare
50 Inlägg
17 juli 2006
Själv körde man me farsans Crysler voyager. Var inte så kaxig i början men sen blev man van. Sen när jag satte mej i trafikskolans audi a3 var det rena barnleken=)

180 Inlägg
17 juli 2006
EdoMedo skrev:
Själv körde man me farsans Crysler voyager. Var inte så kaxig i början men sen blev man van. Sen när jag satte mej i trafikskolans audi a3 var det rena barnleken=)

haha gött för dig  tongue stackars mig att jag ska övnings köra i en gammal golf I:a då tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

272 Inlägg
17 juli 2006
Jag hade en Golf 2 GTI 8v som övningskörningsbil smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

2 652 Inlägg
17 juli 2006
jag hade en nissan primera , helt Ok

Lastbilschaufför
186 Inlägg
17 juli 2006
min första bil var en nissan sunny,sen en volvo 360...volvon var dock roligast speciellt på vintern,men dom har dock ingen väghållning,bara sitta och ratta runt å hoppas att man håller sig på vägen haha big_smile!

Ride Hard-Die Free!

1 453 Inlägg
17 juli 2006
EdoMedo skrev:
Själv körde man me farsans Crysler voyager. Var inte så kaxig i början men sen blev man van....

Hehe, lite omedvetet ordvitsande månne? smile

Själv körde jag Mazda 121 (ja juste, 1,2 liter...)
Senast redigerat av sveddan (17 juli 2006)

185 Inlägg
17 juli 2006
Det spelar ingen roll vad det e för bil. Kör med en bil utan ABS och utan antispinn, så att du lär dig köra "normalt". Ingen bil med all lyx som man bara åker med i.

134 Inlägg
1 augusti 2006
satsa på en T5a tongue.d gör jag. ska börja övnings köra om nån vecka i den big_smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 augusti 2006
Jag övnignskör min mi16.. men trafikskolor osv.. dom tycker det är bäst att köra nya moderna bilar.. för det är garanterat en helt annan känsla att köra en ny bil mot en 17år gammal bil.. de kan lätt bli lite konstigt att övnignsköra en gammal bil hela tiden sen när man kör upp sätter mans ig i en ny modern fräch bil så hajjar man inte ett smack! smile

Bmw osv..

555 Inlägg
1 augusti 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Jag övnignskör min mi16.. men trafikskolor osv.. dom tycker det är bäst att köra nya moderna bilar.. för det är garanterat en helt annan känsla att köra en ny bil mot en 17år gammal bil.. de kan lätt bli lite konstigt att övnignsköra en gammal bil hela tiden sen när man kör upp sätter mans ig i en ny modern fräch bil så hajjar man inte ett smack! smile

Så var det för mig också, tyckte allt var konstigt men anpassade mig efter 5minuter..

Sök