3160
Sök

Vad har ni för Garage Hundar?

36 Inlägg
22 maj 2007
Tompa vax skrev:
död åt alla jävla hundägare som inte kan sköta sina hundar och väljer just då kamphundar eller den ilskna sorten, fy faan.  nackskott många gånger om....

Syftar du på mig o min hund nu eller?   Har F%N aldrig haft henne för att skrämma någon eller sett en agressiv sida hos min hund.. Hennes hund "kompisar" när hon va valp va chi hua hua hundar m.m.  Hon handskas till och med bra med spädbarn o.s.v.    Har bara hört henne morra 2ggr ute då folk varit fulla och hoppat fram från ingenstans mitt på natten o gapat.   Jag kan däremot hålla me dig att d e synd att folk använder dem som nåt sorts skydd eller penisförlängare... Har sett massa såna dårar här i gbg t ex. Stör mig själv på sånt. Men överdriv inte me nackskott o sånt asså...  MVH  ( för er som undrar har jag reggat min som amstaff / staffordshire terrier här i sverige...

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
22 maj 2007
jag gillar hundar som f*n men avskyr sånna som missköter sina hundar t ex hoppa på folk elr   inte får nån mat osv..sånna skulle dränkasfinns många kamphundar som är jättebra..har mkt med hur dom fostras av sina ägare

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

36 Inlägg
22 maj 2007
Whiper skrev:
SnipersChoise skrev:
whiper skrev:
AAA7 skrev:
Här en bild på min Amerikanska Pitbull Terrier (Bluenose) Tik.

Pure American Muscles!  Linjerna är Razors Edge/ Gaff

blev tvungen att komentera, det finns ingen ras inom FCI som heter Am Pitbull terrier. däremot finns det Am staffordshire Bullterrier. en pitbull är blandraser, oftast korsade me Am Staff och något annat. så antingen är det en Pitbull - blandras, eller en Am Staff.

Lite fel där.. Amstaff= American Staffordshire Terrier (inte BULLterier)
Pitbull Terrier är ingen blandras fast SKK (svenska kennelklubben) godkänner inte den som ras i sverige fast i Usa o många andra länder är det en egen ras.. I Usa vet jag att man kan dubbelregga sina Pitbulls/Amstaffs så en Pitbull får papper på att den är en Amstaff eller tvärtom.. Tycker inte detta är så konstigt då Amstaff o Pitbull egentligen är samma hund då Amstaffarna uppkom genom avel på utvalda Pitbulls med bra psyke o härkomst!

I Sverige stämmer det ju att en Pitbull är blandras men det är ju alla andra hundar utan stamtavla som inte är reggade i SKK så varför änns lägga ner tid på att kommentera att det är en blandras?

men då ska man ju inte kunna regga den i sverige som Pitbull, lr hur?

--------------------------------------------------------------------------------

Men asså du verkar ju kunna jätte mycket!!! wow!! Trodde att forumet var till för att se vad folk har för hundar och man visar bild o får nån kommentar på att den kanske ser söt ut eller är ful tillomed. Vad vill du komma fram till om jag får fråga?  vet inte om du läste mitt förra inlägg men Nej hon är inte reggad som pitbull.. Jag skrev upp allt det för den som inte hur den rasen ser ut...  Du får gärna tro att hon är en pudel/amstaff  eller till och med rottweiler blandning om du vill för jag struntar fatiskt i vilket..... smile   Och förresten så är hennes föräldrar importerade från Usa..  här är en bild på hennes morfar eller vad man kallar det..  http://img264.imageshack.us/img264/697/primowinschampionshipthtt3.jpg

733 Inlägg
22 maj 2007
Angelicque skrev:
SnipersChoise skrev:
Angelicque skrev:

Kolla på www.skk.se, klicka på "Om hund" och sedan väljer du "Kamphundslexikon" där står allt du behöver veta.
Det finns en förening, Svenska Pitbull Föreningen, den klubben är varken ansluten till SKK eller FCI.

Vet att man inte kan regga den som Pitbull i Sverige men det hindrar ju inte att man registrerar den som Pitbull i Usa i ADBA (American DogBreeders Association) då är det ju en reggad Pitbull, bara för att den inte är reggad i sverige så betyder det ju inte att det inte är en Pitbull! Å angående lexikonet så är det delvis skrivit av Jan Saxtrup som jag har kontakt med då jag köpt hund av honom för ett par år sedan..

Det är helt korrekt, givetvis skulle mitt svar varit ställt till whiper......wink

jag är uppvuxen med hund. min familj har hållt på med hundar sen 1970. Pittbull är inte en "laglig" ras i sverige. visst, det finns föreningar för Pitbull, men det är inte et ras i sverige. skillnaden mellan Pitbull och en Am Staff går på höjden. på dom utställningar som vi är med och arrangerar är det så att ALLA Am Staff ska mätas, för är dom högre än tillåtet diskfaliceras dom för att dom räknas som Pitbull. visst, sen brukar namnet "Pittbull" användas på alla kamphundar vilket oxå är fel. därför det har fått ett nedlåtande rykte.

men Pitbull är ingen ras i SKK, och är 99% säker att det inte heller är det i FCI.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

36 Inlägg
22 maj 2007
Sheriffen_ skrev:
jag gillar hundar som f*n men avskyr sånna som missköter sina hundar t ex hoppa på folk elr   inte får nån mat osv..sånna skulle dränkasfinns många kamphundar som är jättebra..har mkt med hur dom fostras av sina ägare

Håller med dig helt där asså... tycker f¤n att man ska införa såna hundkörkort eller liknande för o kontrollera personerna som ger hunden "värderingar" eller får den o lära sig fel saker.. Har varit på hund kurs med min till och med.... Hon är riktigt lekfull o sällskapssjuk likt nästan alla terriers. På kursen var huvud regeln den att man aldrig skulle staffa sin hund fysiskt vilket många tyvärr gör.  Vi fick lära oss att "straffa" våra psykist ifall de gjorde allvarliga fel.. Tycker att folk med liknande hundar ska göra samma sak. Alla min grannar är nöjda med min hund t ex. För dem vet att hon är Stabil.    en fråga bara... varför kalla dem kamphundar som alla andra?  tycker att det är lite tråkigt att dem fått sådant stämpel... mVh

36 Inlägg
22 maj 2007
Whiper.  Det är inte alltid åren som avgör vad man vet om en hundras t ex.   Men alla får ju tycka vad dem vill... ska inte säga emot... e lite trött i fingrarna p.g.a allt skrivande... Skulle ba ladda upp bilder på bilen när ja logga in egentligen :s.... 

hinkas skrev:
Dom där är så sjukt fina. Sådan skulle jag ha köpt om inte min sambo vore allergisk mot det mesta i djurväg.

Jo, håller med. skulle faktiskt köpa nåt åt papilon hållet innan jag köpte henne, har tagit hand om olika sorters hundar åt vänner o.s.v. men denna rasen blev jag helt fäst vid... Dem är så sällskapssjuka och frågar du mig lite lojalare än andra..  Mkt muskler men ändå så snälla... Hoppas att du kan skaffa en i framtiden.  MVH

277 Inlägg
22 maj 2007
AAA7 skrev:
Sheriffen_ skrev:

Håller med dig helt där asså... tycker f¤n att man ska införa såna hundkörkort eller liknande för o kontrollera personerna som ger hunden "värderingar" eller får den o lära sig fel saker.. Har varit på hund kurs med min till och med.... Hon är riktigt lekfull o sällskapssjuk likt nästan alla terriers. På kursen var huvud regeln den att man aldrig skulle staffa sin hund fysiskt vilket många tyvärr gör.  Vi fick lära oss att "straffa" våra psykist ifall de gjorde allvarliga fel.. Tycker att folk med liknande hundar ska göra samma sak. Alla min grannar är nöjda med min hund t ex. För dem vet att hon är Stabil.    en fråga bara... varför kalla dem kamphundar som alla andra?  tycker att det är lite tråkigt att dem fått sådant stämpel... mVh

jadu jag håller faktiskt med dej där..Den stämplen har tydligen satt sitt spår då många av dom raserna har attakerat folk å andra djur och fått stämplen kamphund. världen är ju konstig hmm

36 Inlägg
22 maj 2007
Saab900Racing skrev:
AAA7 skrev:
http://img504.imageshack.us/img504/6342 … bigod1.jpg

Oh, fan va cool =P JAg älskar pittbull  själv har jag, eller ja morsan 2 stycken Engelsk springer spaniell...

--------------------------------------------------------------------------------
Att trimma en Volvo är som att piska en död häst! smile

Tack!, vet vilka du menar... dem är så jekla pigga o glada dem där!!

PS, va tvungen o kopiera din kommentar om volvo också! hehe håller med typ....

36 Inlägg
22 maj 2007
Sheriffen_ Jag bor i GBG och jag läser om "kamphundar" ganska ofta i tidningen... tycker att det är synd att det ska va så.. men i slutet tänker man... Vad f"n kan jag göra åt saken...
ingenting. finns så mkt idioter där som bara vill hacka på nåt....

277 Inlägg
22 maj 2007
AAA7 där sa du nått mkt bra! jag tror oftast att det är mkt snack bland folk som införskaffar den stämplen på skitsnack..synd att alla hundar ska bli lidande på så sätt

SOS-Racing
514 Inlägg
22 maj 2007
AAA7 skrev:
hinkas skrev:
Dom där är så sjukt fina. Sådan skulle jag ha köpt om inte min sambo vore allergisk mot det mesta i djurväg.

Jo, håller med. skulle faktiskt köpa nåt åt papilon hållet innan jag köpte henne, har tagit hand om olika sorters hundar åt vänner o.s.v. men denna rasen blev jag helt fäst vid... Dem är så sällskapssjuka och frågar du mig lite lojalare än andra..  Mkt muskler men ändå så snälla... Hoppas att du kan skaffa en i framtiden.  MVH

Ja, förhoppningsvis så kommer det väl mirakelmediciner i framtiden som möjliggör att min sambo också kan få ha en hund, vilket hon väldigt gärna vill.

AAA7 skrev:
Sheriffen_ Jag bor i GBG och jag läser om "kamphundar" ganska ofta i tidningen... tycker att det är synd att det ska va så.. men i slutet tänker man... Vad f"n kan jag göra åt saken...

Du sätter ju fingret på vad som ställer till det själv. TIDNINGARNA! Att skriva stort på framsida: Man attackerad av KAMPHUND!  Säljer såklart lösnummer, men att dom inte skriver någonting om att den personen har tränat hunden till kamp och psykiskt terrorisera hunden för att den ska bli extra aggresiv och att hunden tillslut vända sig mot sin ägare... Neh, då tappar dom ju all trovärdighet, för det var ju faktiskt personens eget fel, inte hundens.

Höbonde
228 Inlägg
22 maj 2007
Vi har en Golden Retriever på 4 år, klockren hund! Men när det blir villa framöver så ska jag köpa mig en Siberian Huskey, världens coolaste hund !big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

5 Inlägg
22 maj 2007
Hej, själv äger jag en rottweilerhane som har hängt med mej i 10 år, det är en trogen vän kan man säga.

Bild  http://www.corruptos.se/000_0077.JPG

-:Player in the street:-
234 Inlägg
22 maj 2007
äger Welsh springer spaniel på 13 mån ;9 hur go o sprallig som helst roligaste hunden ja haft;)

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

26 Inlägg
22 maj 2007
hejsan, själv har jag en helt underbar leonbergertik på 4år smile

Livet upplevs bäst på vägen
213 Inlägg
22 maj 2007
Har en Schäfer/Collie hane som heter Zebbe o är 5 år.. O på lördag kommer en liten söt sak Schäfer/Collie/Sibirian Huskey hane som heter Nitro

Lev ditt liv i full fart, för du vet aldrig när det tar slut.

Livet upplevs bäst på vägen
213 Inlägg
22 maj 2007
Petrus-B skrev:
Hej, själv äger jag en rottweilerhane som har hängt med mej i 10 år, det är en trogen vän kan man säga.

Bild  http://www.corruptos.se/000_0077.JPG

Din hund var riktigt fin... Min morbror är uppfödare (eller han importerar från Storbritanninen) av Rottweiler

Lev ditt liv i full fart, för du vet aldrig när det tar slut.

Gangster
61 Inlägg
22 maj 2007
http://may22a.imghost.us/IR4t.jpg
Glock 6månader American Staffordshire Terrier (reggad)
http://may22a.imghost.us/7dWP.jpg
Livia snart 4år American Staffordshire Terrier (reggad) och Witchy 3år blandis shäfer/labbe/flatte
Senast redigerat av SnipersChoise (22 maj 2007)

36 Inlägg
22 maj 2007
Hinkas skrev:
Ja, förhoppningsvis så kommer det väl mirakelmediciner i framtiden som möjliggör att min sambo också kan få ha en hund, vilket hon väldigt gärna vill.

AAA7 skrev:

Du sätter ju fingret på vad som ställer till det själv. TIDNINGARNA! Att skriva stort på framsida: Man attackerad av KAMPHUND!  Säljer såklart lösnummer, men att dom inte skriver någonting om att den personen har tränat hunden till kamp och psykiskt terrorisera hunden för att den ska bli extra aggresiv och att hunden tillslut vända sig mot sin ägare... Neh, då tappar dom ju all trovärdighet, för det var ju faktiskt personens eget fel, inte hundens.

Jo det är sant... Det finns folk som säkert inte skulle tveka på att släppa sina hundar så fort någon vill bråka med dem eller liknande.... ganska kasst...

36 Inlägg
22 maj 2007
Har enn Wachtel-tik på 2 år..
Dock ingen garagethund utan minn jakthund..

Sök