3330
Sök

Vad har ni för Garage Hundar?

Leg. Spådam
816 Inlägg
22 maj 2007
7 åriga Ryska terriern Nikki

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 maj 2007
Hinkas skrev:
AAA7 skrev:
hinkas skrev:
Dom där är så sjukt fina. Sådan skulle jag ha köpt om inte min sambo vore allergisk mot det mesta i djurväg.

Jo, håller med. skulle faktiskt köpa nåt åt papilon hållet innan jag köpte henne, har tagit hand om olika sorters hundar åt vänner o.s.v. men denna rasen blev jag helt fäst vid... Dem är så sällskapssjuka och frågar du mig lite lojalare än andra..  Mkt muskler men ändå så snälla... Hoppas att du kan skaffa en i framtiden.  MVH

Ja, förhoppningsvis så kommer det väl mirakelmediciner i framtiden som möjliggör att min sambo också kan få ha en hund, vilket hon väldigt gärna vill.

AAA7 skrev:
Sheriffen_ Jag bor i GBG och jag läser om "kamphundar" ganska ofta i tidningen... tycker att det är synd att det ska va så.. men i slutet tänker man... Vad f"n kan jag göra åt saken...
ingenting. finns så mkt idioter där som bara vill hacka på nåt....

Du sätter ju fingret på vad som ställer till det själv. TIDNINGARNA! Att skriva stort på framsida: Man attackerad av KAMPHUND!  Säljer såklart lösnummer, men att dom inte skriver någonting om att den personen har tränat hunden till kamp och psykiskt terrorisera hunden för att den ska bli extra aggresiv och att hunden tillslut vända sig mot sin ägare... Neh, då tappar dom ju all trovärdighet, för det var ju faktiskt personens eget fel, inte hundens.

varför kan inte din sambo ha hund ? allergi ?
då kan hon prova med pudel chinese crested dog
finns massor hundar som är allergi vänliga min mor är uppfödare av pudel och vi har sålt till många som är allergiker och dom har aldrig märkt nogot av det smile

222 Inlägg
22 maj 2007
whiper skrev:
Angelicque skrev:
SnipersChoise skrev:

Vet att man inte kan regga den som Pitbull i Sverige men det hindrar ju inte att man registrerar den som Pitbull i Usa i ADBA (American DogBreeders Association) då är det ju en reggad Pitbull, bara för att den inte är reggad i sverige så betyder det ju inte att det inte är en Pitbull! Å angående lexikonet så är det delvis skrivit av Jan Saxtrup som jag har kontakt med då jag köpt hund av honom för ett par år sedan..

Det är helt korrekt, givetvis skulle mitt svar varit ställt till whiper......wink

jag är uppvuxen med hund. min familj har hållt på med hundar sen 1970. Pittbull är inte en "laglig" ras i sverige. visst, det finns föreningar för Pitbull, men det är inte et ras i sverige. skillnaden mellan Pitbull och en Am Staff går på höjden. på dom utställningar som vi är med och arrangerar är det så att ALLA Am Staff ska mätas, för är dom högre än tillåtet diskfaliceras dom för att dom räknas som Pitbull. visst, sen brukar namnet "Pittbull" användas på alla kamphundar vilket oxå är fel. därför det har fått ett nedlåtande rykte.

men Pitbull är ingen ras i SKK, och är 99% säker att det inte heller är det i FCI.

Nä, Pitbull är inte godkänd som egen ras enligt FCI heller, vilket finns att läsa på www.skk.se.
Kolla mitt tidigare svar.

Hellre chips än sex på festival!!!!

222 Inlägg
22 maj 2007
AAA7 skrev:
Sheriffen_ skrev:
jag gillar hundar som f*n men avskyr sånna som missköter sina hundar t ex hoppa på folk elr   inte får nån mat osv..sånna skulle dränkasfinns många kamphundar som är jättebra..har mkt med hur dom fostras av sina ägare

Håller med dig helt där asså... tycker f¤n att man ska införa såna hundkörkort eller liknande för o kontrollera personerna som ger hunden "värderingar" eller får den o lära sig fel saker.. Har varit på hund kurs med min till och med.... Hon är riktigt lekfull o sällskapssjuk likt nästan alla terriers. På kursen var huvud regeln den att man aldrig skulle staffa sin hund fysiskt vilket många tyvärr gör.  Vi fick lära oss att "straffa" våra psykist ifall de gjorde allvarliga fel.. Tycker att folk med liknande hundar ska göra samma sak. Alla min grannar är nöjda med min hund t ex. För dem vet att hon är Stabil.    en fråga bara... varför kalla dem kamphundar som alla andra?  tycker att det är lite tråkigt att dem fått sådant stämpel... mVh

Men det torde vara bättre att skärpa kraven på uppfödarna än att införa hundkörkort eller hur? För med korrekt och riktig avel så slipper man de där som föder upp hemma utan minsta kunskap om vad avel och uppfödning är........

Kolla på sidor där det finns hundar som behöver nya hem, de flesta är i samma ålder och har samma ras eller samma mix.

36 Inlägg
22 maj 2007
Team adofssons svar.... Hinkas det kanske funkar... testa ett tag med sådana hundar?
Alltid värt ett försök... Men frågan är ju självklart om du vill ha vilken ras som helst... smile

Brum säger bilen.
394 Inlägg
22 maj 2007
Jag tycker om "alla" hundar.. Men tyvärr så verkar det som om vissa raser drar till sig fruktansvärt fega och omogna ägare som totalt förstör dom.  För hundarnas egna skull så tycker jag att någon form av licens borde behövas för de raser som är orsakar mest "problem"
Det är ju kul att folk som vill ha lite mer att "jobba" med än en golden retriver kan göra det..
Men då måste det på något sätt regleras att den som gör det är mogen att ta på sig den uppgiften. Detta inte bara för samhällets skull utan mycket för hundens..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

SOS-Racing
514 Inlägg
22 maj 2007
Neh, vilken ras som helst funkar inte.
Sedan är det väl inte vanlig allergi hon har heller där man får kliningar i ögonen och nyser en massa. Hon får riktigt hemsk hosta Och måste sitta upp och sova. Hon märker av det så fort vi varit hemma hos mina föräldrar en sväng, förstår inte hur hon stod ut att bo där med mig ett tag, men hon hade skapliga magmuskler då IAF wink

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
22 maj 2007
Allergi hade jag också svåra problem med i många år. Rejäla astmaproblem vid kontakt med tex pälsdjur. Sökte sedan till en näringsterapeut (helhetsmedicin) i samband med att jag blev utbränd och sjukskriven för flera år sedan. När vi började balansera mina näringsbrister och obalanser och stötta upp organen var det första som hände att jag hostade i nästan ett år och sedan försvann mina allergier... Någon slags utrensning och sedan var det något som förändrades i min kropp...

Nu har vi hund och tre katter sedan... tre år tillbaka, och det är bara under riktigt jobbiga perioder med björkpollen och infektioner som jag känner av att vi har hunden inne, annars funkar det kanon. Och då har jag inte varit lindrigt allergisk utan haft inhalationsapparater hemma och varit inlagd i perioder.

Kan ju säga att behandlingen inte är billig på något vis, men jag tycker helt klart det varit värt det. Har betalat cirka 2000 kronor per månad i lite drygt fem år nu, men då handlar det ju inte "bara" om allergi utan om betydligt större problematik.

Bara som ett tips att ha i bakhuvudet, även om sjukvården dömer ut något behöver det inte vara kört.

Kramar / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

SOS-Racing
514 Inlägg
22 maj 2007
vulture skrev:
Allergi hade jag också svåra problem med i många år. Rejäla astmaproblem vid kontakt med tex pälsdjur. Sökte sedan till en näringsterapeut (helhetsmedicin) i samband med att jag blev utbränd och sjukskriven för flera år sedan. När vi började balansera mina näringsbrister och obalanser och stötta upp organen var det första som hände att jag hostade i nästan ett år och sedan försvann mina allergier... Någon slags utrensning och sedan var det något som förändrades i min kropp...

Nu har vi hund och tre katter sedan... tre år tillbaka, och det är bara under riktigt jobbiga perioder med björkpollen och infektioner som jag känner av att vi har hunden inne, annars funkar det kanon. Och då har jag inte varit lindrigt allergisk utan haft inhalationsapparater hemma och varit inlagd i perioder.

Kan ju säga att behandlingen inte är billig på något vis, men jag tycker helt klart det varit värt det. Har betalat cirka 2000 kronor per månad i lite drygt fem år nu, men då handlar det ju inte "bara" om allergi utan om betydligt större problematik.

Bara som ett tips att ha i bakhuvudet, även om sjukvården dömer ut något behöver det inte vara kört.

Kramar / Ellen smile

Nu blir jag väldigt nyfiken, vart kan jag hitta mer information om sådan behandling?

23 Inlägg
22 maj 2007
Har världens grymmaste hund en boxer.

Camel
22 maj 2007
100kilo skrev:
Har världens grymmaste hund en boxer.

Den är ju inte så jävla grym...
Verkar vara en riktig n00b faktiskt...

263 Inlägg
22 maj 2007
Skall köpa en hund nu i sommar, en Rottweiler är det tänkt! I övrigt så har jag en norsk skogskatt som heter Foxy för att hon ser ut som en rävunge big_smile

Volvo-Real-Power!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 maj 2007
vill köpa mig en egen hund men tyvärr så kan jag ju inte göra det för jag skulle bli så låst då jag bor i lägenhet och kan då inte lämna en hund ensam i en lägenhet om man nån gång får sig ett jobb och ska jobba eller om man ska ut å festa med polarna eller bara ut med bilen en lördag kväll osv... vill så gärna ha en egen hund men jag kan bara inte ha en sad hmm

visst farsan har ju en hund eller ja.. jag och farsan men den bor hos farsan och farsan bor en par mil ifrån mig så jag kan ju inte gosa med den vovven hela tiden heller hmm
Senast redigerat av _Glenne_ (22 maj 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 266 Inlägg
23 maj 2007
En Schäfer har jag...riktigt trevlig hundras det smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

171 Inlägg
23 maj 2007
har oxå en shäfer men den går inte å ha i garaget för den attakerar garagehoran hela tiden ;P

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
23 maj 2007
har en cairnterrier, en tax, en bordercollie/labrador/leonberger oxå en jack russel/tysk jaktterrier/foxterrier.
Det är ett under att man inte kört på nån än när alla e ute på gården o man ska köra iväg=/

Två ord räcker, SAAB knäcker

222 Inlägg
23 maj 2007
_Glenne_ skrev:
vill köpa mig en egen hund men tyvärr så kan jag ju inte göra det för jag skulle bli så låst då jag bor i lägenhet och kan då inte lämna en hund ensam i en lägenhet om man nån gång får sig ett jobb och ska jobba eller om man ska ut å festa med polarna eller bara ut med bilen en lördag kväll osv... vill så gärna ha en egen hund men jag kan bara inte ha en sad hmm

visst farsan har ju en hund eller ja.. jag och farsan men den bor hos farsan och farsan bor en par mil ifrån mig så jag kan ju inte gosa med den vovven hela tiden heller hmm

Klart att du kan ha hund.
Man ska alltid tränar hundar att vara ensamma, annars finns det både hundvakter och hunddagis.
Du kanske tom kan ta med hunden till jobbet?

Så se inte jobb eller att kunna gå ut med polarna som ett stort hinder, värre är det väl om du inte skulle aktivera din hund alls?

Enligt de rek. som finns bör en hund inte vara ensam mer än 6 timmar och under dessa timmar inte heller rastas.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
23 maj 2007
"AAA7: Att trimma en Volvo är som att piska en död häst!"

Haha, den va rätt bra den tongue

Vilket jävla drag :)

36 Inlägg
24 maj 2007
hehe, inte jag som hade den på min P-G... Det var någon annans jag kopierade big_smile 

MVH

Sök