3247
Sök

PROBLEM!!! spelar bara bas ljud!?!

51 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Har nyss installerat ett denver cap-4100 till mitt fram och bak system. men när jag börjar spela hörs bara bas ljud? Har jag kopplat fel då lr måste man göra någon inställning.

Har kopplat som vanligt med ström bla bla, sen har jag kopplat in alla högtalare på olika kanaler och sen har jag kopplat en lågnivå till 2 Y kopplingar och pluggat in. kan detta vara ett problem?

uppskattar alla svar!

Om man ingen turbo har, får man åka utan BAR

50 Inlägg
16 december 2010
Kolla om du har ett HP filter samt LP filter, ställ den neutralt eller på LP om du kan, antagligen så har du ett filter nu som tar bort de högre frekvenserna (HP filtret)

Resten är jag tveksam på att de borde ha med saken att göra!

51 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
jo det har jag. om jag ställer på LP Filter ska jag höja Hz på LPF?

50 Inlägg
16 december 2010
Ställ det på LP och om du kan ställa exakta Hz på det så får du kolla vidare på vad dina högtalare spelar och vad du tycker låter bra, mer än så vet jag inte riktigt. Men jag testade att köra på högsta Hz och gå neråt tills jag tyckte jag fick ett trevligt ljud för min smak.

51 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Okej de ska jag testa imorrn. tack för tips/hjälpen!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 december 2010
Ett LP filter till framsystem?! Nej, slå av det helt. Däremot om du har bas inkopplad så ska du ha LP filter på, till framsystemet ska du ha HP filter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

50 Inlägg
19 december 2010
My bad, tänkte en sak skrev en annan! tvärom ska det vara

51 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
hittade problemet. plockade ur stereon och då hade jag 3 lågnivå ingångar och den som va kopplat till slutsteget låg på bas utgången.

men nu fick jag ett till problem. den röda lågnivån va piggen av på. måste man dra en helt ny kabel eller kan man byta ut kontakten?

Sök