Hej!
Jag har 2 problem med min Mercedes 230e....Problemet är att när jag startar bilen så rusar den upp till 1200-1400 varv och sedan tvärdyker och dör,man måste hålla på att pumpa på gasen för att den ska vara i liv.
Fel 1: Såg att den anslutande gummislangen som gick in i bränsletrycks-regulatorn va halvtrasig så att den for lätt ut,kan detta vara ett fel som gör att bilen tjurar på tomgång?
Var kan man köpa en sån ny slangstump? eller nå bra tips på hur man kan "fixa" den?
Fel 2: Allt på motorn är rätt åtdraget,allt är tätt PÅ motorn.. insuget är tätt,grenröret är tätt,men ändå hör jag ett starkt "pysande" ljud från nånstanns runt insuget...det pyser runt den,närmast oljefiltret...
En polare tände en cigarett och förde ner den under insuget närmast motorn och då försvann röken från ciggen!?... Nånstanns där drog den in allt cigarettrök för att ciggen börja glöda mer t.o.m.. men när vi va där å kolla,kände efter så fann vi inget
Hur många vakuumslangar sitter under grenröret? Nån som har en sprängskiss eller kan hitta nån bild på alla vakuumslangarnas placeringar under och i insuget? Vad ska jag göra
Bifogar en bild på en likadan bränsletrycks regulator (observera slangen där! det är den som är trasig på min)
Mvh Elin