3275
Sök

Motorproblem vid start MB w124 230e -88

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har 2 problem med min Mercedes 230e....Problemet är att när jag startar bilen så rusar den upp till 1200-1400 varv och sedan tvärdyker och dör,man måste hålla på att pumpa på gasen för att den ska vara i liv.

Fel 1: Såg att den anslutande gummislangen som gick in i bränsletrycks-regulatorn va halvtrasig så att den for lätt ut,kan detta vara ett fel som gör att bilen tjurar på tomgång?

Var kan man köpa en sån ny slangstump? eller nå bra tips på hur man kan "fixa" den?

Fel 2: Allt på motorn är rätt åtdraget,allt är tätt PÅ motorn.. insuget är tätt,grenröret är tätt,men ändå hör jag ett starkt "pysande" ljud från nånstanns runt insuget...det pyser runt den,närmast oljefiltret...

En polare tände en cigarett och förde ner den under insuget närmast motorn och då försvann röken från ciggen!?... Nånstanns där drog den in allt cigarettrök för att ciggen börja glöda mer t.o.m.. men när vi va där å kolla,kände efter så fann vi inget  yikes

Hur många vakuumslangar sitter under grenröret? Nån som har en sprängskiss eller kan hitta nån bild på alla vakuumslangarnas placeringar under och i insuget? Vad ska jag göra sad

Bifogar en bild på en likadan bränsletrycks regulator (observera slangen där! det är den som är trasig på min)

http://i54.tinypic.com/19y3c0.jpg

Mvh Elin
Senast redigerat av ¤¤740Racing¤¤ (20 december 2010)

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

10 287 Inlägg
20 december 2010
Den slang som är trasig på din bränsletrycksregulator är den slang som skall gå till insuget för att regulatorn skall kunna reglera till rätt bränsletryck. Trycket skall nämligen vara typiskt 3 bar högre än trycket i insuget. Så går denna slang sönder eller saknas så kommer du att få fel mängd bränsle och bilen kan gå som en kratta.
Pyset kan komma från att denna slang är trasig.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Okej men tänkte om det med pysandet... de låter ju rätt högt men kan de vara så att ljudet "studsar" och därmed kan de låta som om det kommer runt oljefiltret?

För de låter inte lite kan jag lova.....

*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
För att ni ska "se" mitt problem så hitta jag ett youtube klipp på en merca som har typ samma problem som jag.
Rulla fram till 00:30....de är där jag å han har samma problem....

http://www.youtube.com/watch?v=67Xu8cHd … re=related

*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Kan låsa denna tråd...felen är hittade

*Endast Mercedes ägare

Sök