Nu kanske jag blir paranoidförklarad här... Men nu kör vi! Ett antal gånger så har jag setat o letat bil på blocket för fulla muggar, ekonomisk som man är så letar man ju efter den billigaste bilen av den bilmodellen man är sugen på. Och när jag letar bil för fulla muggar så knappar jag in sökord, väljer pris osv sen sitter jag och trycker på sökknappen och väntar på att nån ny bil ska hoppa upp. Nu är det så att jag har setat och tryckt, väntat 30sekunder och tryckt igen och då har det helt plötsligt dykt upp en bil till kanonpris, säg 10-20.000kr billigare än dom andra ute på blocket! Snabbt som tusan så ringer man upp numret som står i annonsen och frågar om bilen finns kvar, har hänt säkert 2-3 gånger att annonsören sagt att "tyvärr den blev såld för 10min sen"....... Va????
Kan det vara så att folk som jobbar med att godkänna annonser på www.blocket.se har nån polare som dom ringer till och tipsar om det är en bil som går att tjäna många tusen kronor på så polaren kan ringa på den innan den blir synlig för alla andra???
Jag fick iaf mina misstankar om att det är nåt lurt bekräftat när jag ringde på en V70 för 2000kr som varit ute i enbart några sekunder, killen svarade att det ringde en kille innan annonsen ens hade kommit ut och det hade han upptäckt då han skulle gå ut på blocket.se för att radera annonsen, då hade den inte ens hunnit kommit ut!?!? Enligt honom hade killen som ringde sagt att han "hade nåt special så han kunde se bilarna tidigare"
Är det jag som missat nån tjänst som blocket har eller är det bedrägeri i farten???
Har du råkat ut för samma sak?? Första gången trodde jag säljaren misstog sig... men nu har det fan hänt för många gånger för att vara en slumt eller tekniskt fel tycker jag..
Har du råkat ut för samma sak?? Första gången trodde jag säljaren misstog sig... men nu har det fan hänt för många gånger för att vara en slumt eller tekniskt fel tycker jag..
Blocket har en funktion som gör att man kan få ett sms när man lägger in en bevakning på t.ex volvo v70 . Så fort det dyker upp en volvo v70 så får du ett sms, kan vara det som gör att man ser annonsen lite snabbare än någon som sitter och kollar titt som tätt.
Blocket har en funktion som gör att man kan få ett sms när man lägger in en bevakning på t.ex volvo v70 . Så fort det dyker upp en volvo v70 så får du ett sms, kan vara det som gör att man ser annonsen lite snabbare än någon som sitter och kollar titt som tätt.
Det kostar dock 3 kr för varje sms man får...
Jo jag såg det på deras hemsida! Var in och läste om den tjänsten och det står ju bara "Då får du ett sms så fort en ny annons läggs ut på Blocket som matchar din sökning." Man tycker ju inte att den ska komma som SMS 10-20minuter före den kommer ut på hemsidan.. Men det kanske blir så?
jodå. ibland ser man en annons en minut efter den kommer upp och då har det ringt folk för en kvart sen har man fått höra..
Det kostar dock 3 kr för varje sms man får...
Jo jag såg det på deras hemsida! Var in och läste om den tjänsten och det står ju bara "Då får du ett sms så fort en ny annons läggs ut på Blocket som matchar din sökning." Man tycker ju inte att den ska komma som SMS 10-20minuter före den kommer ut på hemsidan.. Men det kanske blir så?
Mvh/Jon
Det kan vara så....Om jag inte minns helt fel så kommer jag ihåg att jag gjorde en bevakning och fått ett sms, ringde upp annonsen rätt omgående och personen vart skit förvånad hur fort det gick. Han hade knappt hunnit laggt upp annonsen.
Testa tjänsten, du kanske hinner få det du är ute efter
Även jag har användt den där tjänsten. Men jag dubbelkollade alltid på blocket (för jag ville se bilder) Och då "var dom där" så att säga. Alltså att det inte gick nå fortare.
Men tänk er själv. Ni jobbar på blocket och ska granska massa annonser dag in och dag ut. Ni har en eller flera bekanta. Samtidigt som den privata mobiltelefonen ligger i fickan.
Visst kan man ansluta sig rent olagligt till någon mindre bilhandlare och få ut någon procent. Men man kan också bli tillsagd av en bekant att han letar efter en billig bil just nu..
För mig vore det konstigt om det inte gick till såhär. Hade gärna viljat känna någon som jobbar där.
Precis var så var mina tankegångar, att nån bilförsäljare har "infiltratörer" () som tipsar dom om billiga bilar innan dom godkänns och läggs ut på hemsidan! Får man en tusenlapp för att tipsa om en bil så är det nog många som skulle ta den chansen och "löneförmånen"...
Då blir ju följdfrågan, gör man nånting straffbart egentligen? Det borde väl egentligen inte vara olagligt för jag kan väl inte tänka mig att dom har så strikta regler för personalen på blocket... eller vad tror ni?
Precis var så var mina tankegångar, att nån bilförsäljare har "infiltratörer" () som tipsar dom om billiga bilar innan dom godkänns och läggs ut på hemsidan! Får man en tusenlapp för att tipsa om en bil så är det nog många som skulle ta den chansen och "löneförmånen"...
Då blir ju följdfrågan, gör man nånting straffbart egentligen? Det borde väl egentligen inte vara olagligt för jag kan väl inte tänka mig att dom har så strikta regler för personalen på blocket... eller vad tror ni?
Mvh/Jon
Jag tror blocket skiter i vilket egentligen om de inte kommer massa folk och klagar. Då de får in sina pengar anyway från säljaren så. Men som säljare vill man egentligen att alla ska få se bilen, vem vet, kanske de blir budgivning. Tror alltså att själva köparna som browsar blocket inte har mycket att säga till om, men säljarna kan ju säga "Jag har betalt för att bilen ska ligga ute på hemsidan". Men somsagt, de flesta nöjer väl sig att få sin skit såld och sen är allt bra
ibland ser man en annons en minut efter den kommer upp och då har det ringt folk för en kvart sen har man fått höra..
Men det kan ju ha en annan enkel förklaring. Det är ju faktiskt tänkbart att bilen (eller vad det nu råkar vara för något) annonserats ut på fler ställen än blocket. Och då är det ju fullt möjligt att andra hinner ringa för att dem sett annonsen - men på en annan sida där den kommit upp fortare.
Mvh/Jon
Jag tror blocket skiter i vilket egentligen om de inte kommer massa folk och klagar. Då de får in sina pengar anyway från säljaren så. Men som säljare vill man egentligen att alla ska få se bilen, vem vet, kanske de blir budgivning. Tror alltså att själva köparna som browsar blocket inte har mycket att säga till om, men säljarna kan ju säga "Jag har betalt för att bilen ska ligga ute på hemsidan". Men somsagt, de flesta nöjer väl sig att få sin skit såld och sen är allt bra
Håller med, Blocket som företag behöver ju bara hålla säljarna nöjda, det är ju de som betalar annonserna. Sedan får säkert de anställda skriva på något papper om tystnadsplikt, men det är upp till dom om de vågar riskera jobbet.
Håller med, Blocket som företag behöver ju bara hålla säljarna nöjda, det är ju de som betalar annonserna. Sedan får säkert de anställda skriva på något papper om tystnadsplikt, men det är upp till dom om de vågar riskera jobbet.
Det är det jag är nyfiken på om det verkligen är så!
Men då verkar det vara som jag misstänkte då att det är lite fuffens med det där! Men så är det ju med det mesta här i världen!
Det är det jag är nyfiken på om det verkligen är så!
Men då verkar det vara som jag misstänkte då att det är lite fuffens med det där! Men så är det ju med det mesta här i världen!
Mvh/Jon
Hur skulle annars någon kunna känna till annonsen innan den publiceras? När du tryckt på skapa annons sitter det ju någon på Blocket och kollar igenom den så att den följer annonsreglerna innan den publiceras på nätet, det måste ju vara de som tipsar bekanta eller bilskuttar om intressanta annonser.