3057
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

12 Inlägg
25 september 2011
#141
Hejsan smile Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte.
Hjälp någon!? roll

1 271 Inlägg
25 september 2011
#142
jockes93 skrev:
Hejsan smile Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte.
Hjälp någon!? roll

börja med att ta bort traktorn som profil bild så får du nog svar lättare. å slipper få en varning för den med

12 Inlägg
25 september 2011
#143
-stoffe- skrev:
jockes93 skrev:
Hejsan smile Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte.
Hjälp någon!? roll

börja med att ta bort traktorn som profil bild så får du nog svar lättare. å slipper få en varning för den med

Fixat wink lite längesen man var inne wink

2 266 Inlägg
25 september 2011
#144
jockes93 skrev:
Hejsan smile Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte.
Hjälp någon!? roll

Jo då nog finns den där nere, följ kabeln med de grova höljet från pumpen så hittar du ett avlångt kontaktstycke som är rundat i ena ändan och rakt i andra ändan ca 4cm långt och 2 cm brett

svetsdiff !!!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
26 september 2011
#145
Man ska nog inte köra med partikelfilter med den här modden känner jag. smile


83 Inlägg
26 september 2011
#147
PMPerformance skrev:
Är den fixad på nåt annat sätt då typ chip eller annan programvara? Ja de är den pumpen använde vridpot på jobbarkompisen passat och den vart de skillnad på.

Är det verkligen den pumpen? Om han har 115hk så har han ju den nya PD motorn som kom 00.

2 266 Inlägg
26 september 2011
#148
JonnyP skrev:
PMPerformance skrev:
Är den fixad på nåt annat sätt då typ chip eller annan programvara? Ja de är den pumpen använde vridpot på jobbarkompisen passat och den vart de skillnad på.

Är det verkligen den pumpen? Om han har 115hk så har han ju den nya PD motorn som kom 00.

Jaha trodde den motorn kom med faceliftet

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
8 oktober 2011
#149
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-4002d8cfe3791dab27652aae8634a746.jpg
Här är de en hyfsad bild på kontaktstycket med skarvklämmor på en blå och blåvit kabel dvs stift 2&3 på en Volvo v70 tdi -98. Högst upp i bild syns vakuumpumpen samt i vänster hörn är övre kylarslangen. Hoppas ni Volvo Tdi ägare har användning av bilden.
Senast redigerat av PMPerformance (8 oktober 2011)

svetsdiff !!!

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
8 oktober 2011
#150
Någon med BMW diesel som har testat detta???

Mvh John

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

2 266 Inlägg
8 oktober 2011
#151
_abrahamsson skrev:
Någon med BMW diesel som har testat detta???

Mvh John

Japp jeep performance som har svarat i tråden längre upp

svetsdiff !!!

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
8 oktober 2011
#152
PMPerformance skrev:
_abrahamsson skrev:
Någon med BMW diesel som har testat detta???

Mvh John

Japp jeep performance som har svarat i tråden längre upp

vilka pins är det man ska använda till BMW, i mittfall är det en 324 TD från -1992

Mvh John

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
8 oktober 2011
#153
_abrahamsson skrev:
PMPerformance skrev:
_abrahamsson skrev:
Någon med BMW diesel som har testat detta???

Mvh John

Japp jeep performance som har svarat i tråden längre upp

vilka pins är det man ska använda till BMW, i mittfall är det en 324 TD från -1992

Mvh John

har dom elektriskt pump? 2an o 3an på vp37 box smile står några inlägg bak mer från dom kunniga big_smile
Senast redigerat av Jeqpe (8 oktober 2011)

Lobster knife fight

211 Inlägg
8 oktober 2011
#154
bmw har vp44 om 324an har elpump men de har nog 92an. det är stift 2 och 3 även där i ¨så fall wink


First Class Racing Västerås
227 Inlägg
8 oktober 2011
#155
Har varit i garaget och kopplat på en potentiometer på 2 och 3 stift. dock när jag börja skruva på den så ist för att gå ryckigt så gasa bilen, varför?

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

2 266 Inlägg
9 oktober 2011
#156
_abrahamsson skrev:
Har varit i garaget och kopplat på en potentiometer på 2 och 3 stift. dock när jag börja skruva på den så ist för att gå ryckigt så gasa bilen, varför?

Då kom du in i läget då den börja mata på för mycke sås så pumpen är på väg att rusa iväg, man ska hålla sig precis under de

svetsdiff !!!

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
9 oktober 2011
#157
ok hmm. det lustiga är att jag knappt vridigt på den alls. men jag får testa mig fram i dig och se hur det går smile

jag har en 7 stiftad pump också. kanske är andra stift man ska gå på då?

Mvh J

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

2 266 Inlägg
9 oktober 2011
#158
De är väldigt inviduellet för varje pump hur mycke man kan vrida. Är de en 1kohm pot?
De används bara stift 2 & 3 för de är den som blir lurad när man ökar motståndet.

svetsdiff !!!

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
9 oktober 2011
#159
PMPerformance skrev:
De är väldigt inviduellet för varje pump hur mycke man kan vrida. Är de en 1kohm pot?
De används bara stift 2 & 3 för de är den som blir lurad när man ökar motståndet.

Jag var ute i garaget och testade igen, nu var jag MYCKET försiktare när jag vred.då märkte jag att bilen dog osv. sen började den svaja på tomgång. efter en testkörning så var det en stor skillnad. så nu går allt enligt planen. svart moln bakom och den går bättre. men tur att man har strömbrytaren för så där har man inte råd att åka tongue..

Tack för hjälpen!

Mvh

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

211 Inlägg
10 oktober 2011
#160
jag ställer på min tílls den dör på tomgången å sedan har ja en dragströmbrytare som slår iffrån den när ja släpper gasen så jag har tomgång men endå går gött wink



Sök