Hejsan Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte. Hjälp någon!?
Hejsan Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte. Hjälp någon!?
börja med att ta bort traktorn som profil bild så får du nog svar lättare. å slipper få en varning för den med
Hejsan Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte. Hjälp någon!?
börja med att ta bort traktorn som profil bild så får du nog svar lättare. å slipper få en varning för den med
Hejsan Jag letar som en liten vessla efter den där kontakten på min 855 -96 men jag hitar den inte, har hört att den ska vara i kabelhäevan under kylarslangen... men där i var den inte. Hjälp någon!?
Jo då nog finns den där nere, följ kabeln med de grova höljet från pumpen så hittar du ett avlångt kontaktstycke som är rundat i ena ändan och rakt i andra ändan ca 4cm långt och 2 cm brett
Är den fixad på nåt annat sätt då typ chip eller annan programvara? Ja de är den pumpen använde vridpot på jobbarkompisen passat och den vart de skillnad på.
Är det verkligen den pumpen? Om han har 115hk så har han ju den nya PD motorn som kom 00.
Är den fixad på nåt annat sätt då typ chip eller annan programvara? Ja de är den pumpen använde vridpot på jobbarkompisen passat och den vart de skillnad på.
Är det verkligen den pumpen? Om han har 115hk så har han ju den nya PD motorn som kom 00.
Här är de en hyfsad bild på kontaktstycket med skarvklämmor på en blå och blåvit kabel dvs stift 2&3 på en Volvo v70 tdi -98. Högst upp i bild syns vakuumpumpen samt i vänster hörn är övre kylarslangen. Hoppas ni Volvo Tdi ägare har användning av bilden.
Senast redigerat av PMPerformance (8 oktober 2011)
Har varit i garaget och kopplat på en potentiometer på 2 och 3 stift. dock när jag börja skruva på den så ist för att gå ryckigt så gasa bilen, varför?
Har varit i garaget och kopplat på en potentiometer på 2 och 3 stift. dock när jag börja skruva på den så ist för att gå ryckigt så gasa bilen, varför?
Då kom du in i läget då den börja mata på för mycke sås så pumpen är på väg att rusa iväg, man ska hålla sig precis under de
De är väldigt inviduellet för varje pump hur mycke man kan vrida. Är de en 1kohm pot? De används bara stift 2 & 3 för de är den som blir lurad när man ökar motståndet.
De är väldigt inviduellet för varje pump hur mycke man kan vrida. Är de en 1kohm pot? De används bara stift 2 & 3 för de är den som blir lurad när man ökar motståndet.
Jag var ute i garaget och testade igen, nu var jag MYCKET försiktare när jag vred.då märkte jag att bilen dog osv. sen började den svaja på tomgång. efter en testkörning så var det en stor skillnad. så nu går allt enligt planen. svart moln bakom och den går bättre. men tur att man har strömbrytaren för så där har man inte råd att åka ..
jag ställer på min tílls den dör på tomgången å sedan har ja en dragströmbrytare som slår iffrån den när ja släpper gasen så jag har tomgång men endå går gött