2845
Sök

Nissan micra få konstant isprop

1 738 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Nu är jag så j-vla tröt på min skrothög! Det är en nissan micra k10 som får isprop efter isprop! Jag har blandat 50/50 glykol och vatten som ska klara 36- grader. Och imorse hade jag en isprop igen o de var bara 20-, det här är nog 5:e gången nu och jag fattar inte vad som är felet? Kan någon hjälpa mig annars skrotar jag skiten!


2 174 Inlägg
23 december 2010
#2
funkar termostaten bra? känns som du inte fått cirkulation med glykolen typ i värmesystemet...ställ in den i garaget och värm upp den sen gör om allt ska du se att de kommer igång tongue


1 738 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#3
hangman skrev:
funkar termostaten bra? känns som du inte fått cirkulation med glykolen typ i värmesystemet...ställ in den i garaget och värm upp den sen gör om allt ska du se att de kommer igång tongue
Fan har ju gjort det 7 gånger nu sad pumpen går på kamremen och någon cirkulation blir det alldrig via kylaren så jag vet i fan vad man ska göra! snart skiter jag i det o kör med propen sen får det ske vad som sker big_smile

Japansk skit wink


2 174 Inlägg
23 december 2010
#4
säkert någon flintskallig nisse som kört kylar tätning nån gång i tiden så det satt sig i en kanal ahahhaha


1 738 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#5
hangman skrev:
säkert någon flintskallig nisse som kört kylar tätning nån gång i tiden så det satt sig i en kanal ahahhaha
Hehehe ja man får väll skylla på rasmus erlandsson smile Ne men på sommaren funkar den perfekt! inga problem


197 Inlägg
1 738 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
#7
Ragga90 skrev:
haha... den funka ju förra vintern?
jo men den läckte vatten hela tiden sad var ju inte så kallt som iår då


3 259 Inlägg
25 december 2010
#8
Blir det inte cirkulation via kylaren? Är det där isproppen sätter sig som du menar eller?

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

272 Inlägg
25 december 2010
#9
Lufta som en tok efter ispropp, var med om liknande på en liten kärra, var tvungen att lufta länge och väl.

Sierra-döbel


Sök