3239
Sök

Mercedes 190 3.0 24v TD, KÖÖL Racing. Film från kinnekullering och ett litet haveri =)

276 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#41
FiGurT skrev:
Hur mycke ger pumpen din? Eller ha du nyss skickat iväg den?

Den kommer flöda 120cc lol God för 500 HK...


276 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#42
Vad det gäller sidepipen så spekulerar jag inte i huruvida det är lagligt eller ej, vi får se hur det går. Dock så hade polaren de på sin Volvo 164 Turbo/kompressor, den satt då så den titta ut under höger bakdörr, de gick kanon på besiktningen.

Idag så har jag fått fast IC:n i fronten och småbörjat med tryckrör. Bilder nedan....

Kommentera gärna vidare, alla åsikter är välkommna, men jag kommer bygga så som jag själv vill ha de tongue

Filmer kommer givetvis när den är uppstartad, och när den körs med cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1040086_9bw6s2.jpg
Första biten på tryckrören börjar ta form...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1040087_0j3a0n.jpg
IC på plats, orginal kofångare passar när jag kapat ur den lite på insidan, de enda som kommer synas är lite av tryckrören hmm


324 Inlägg
12 januari 2011
#43
Henjer skrev:
FiGurT skrev:
Hur mycke ger pumpen din? Eller ha du nyss skickat iväg den?

Den kommer flöda 120cc lol God för 500 HK...

fint de.. ha skickat iväg min idag, och den ska ge 160cc.. men 120 räcker LÅÅÅÅNGT big_smile

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

Varningar. 36
1 200 Inlägg
12 januari 2011
#44
Fyfan för att åka med stumma motorfästen, inge vidare, men kör på.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

276 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#45
FiGurT skrev:
Henjer skrev:
FiGurT skrev:
Hur mycke ger pumpen din? Eller ha du nyss skickat iväg den?

Den kommer flöda 120cc lol God för 500 HK...

fint de.. ha skickat iväg min idag, och den ska ge 160cc.. men 120 räcker LÅÅÅÅNGT big_smile

Med 160cc får man förmodligen jävlig lurvig och "grov" tomgång dock....


276 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#46
TFkarlsson skrev:
Fyfan för att åka med stumma motorfästen, inge vidare, men kör på.

Mjo, vid vissa varvtal brukar de kunna vibrera lite, men det är ju en ren busbil jag bygger, så de gör nog inte så mycke...


324 Inlägg
12 januari 2011
#47
Henjer skrev:
FiGurT skrev:
Henjer skrev:

Den kommer flöda 120cc lol God för 500 HK...

fint de.. ha skickat iväg min idag, och den ska ge 160cc.. men 120 räcker LÅÅÅÅNGT big_smile

Med 160cc får man förmodligen jävlig lurvig och "grov" tomgång dock....

Ja de lär väll märkas smile

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

214 Inlägg
12 januari 2011
#48
Henjer skrev:
FiGurT skrev:
Henjer skrev:

Den kommer flöda 120cc lol God för 500 HK...

fint de.. ha skickat iväg min idag, och den ska ge 160cc.. men 120 räcker LÅÅÅÅNGT big_smile

Med 160cc får man förmodligen jävlig lurvig och "grov" tomgång dock....

Stämmer, den kommer at blöddra i normal tomgång, har man en högre tomgång så e det dessvärre inga problem, men allt beror på hur mycket som åker in och vad som åker ut för det bästämmer hur hög tomgången behöver vara för att en inte ska blöddra, eftersom förhållandet till luft och bränsle ligger inte på en rätt blandningsnivå, utan blänslet tar övervikten smile.

Men kör nu pååå big_smile, ÄLSKAR DIESEL PROJEKT.

IF YOU ARE A REEAL MAN, BULD ON A DIESEL ENGINE ;D


3 292 Inlägg
13 januari 2011
#49
Gillar detta projekt sten hårt, men jag skulle inte ha stumma motorfästen, med kraften den kommer att leverera är det lätt att nåt kommer att gå sönder, men ditt projekt gillas stenhårt endå.. smile

Funderar på ett liknande projekt själv, fast med en äldre 3 liters dieselsexan... undrar dock om den passar direkt på motorfästena i 190 karossen.. ?? nån som vet det.. ?

Vad har du tänkt köra med för låda i denna bil.. ? 

Ska bli kul att följa denna tråd då den åxå ger mycket nyttig information...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

276 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#50
PGA haveriet här på gorg så har lite av inläggen försvunnit här, dock så har ju frågorna som ställts besvarats och frågeställarna har nog sett svaren tror jag. En liten update kommer på ett tag!


276 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#51
Har fått gjort första biten på tyckrören nu. Ska iväg om en timme och köpa en växellåda...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1041163_cr4f5x.jpg
Tryckrör mellan turbo och IC. Eftersom motorn är stummonterad så behövs inga rörliga skarvar wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1041165_ib5z57.jpg
Monterat. Skall bort och lackas senare...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1041166_xd6iir.jpg
Här smyger de ner, tajt är de mot lyktan tongue


Varningar. 36
1 200 Inlägg
15 januari 2011
#52
Blir kanoners det där. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

276 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#53
Va å småpilla lite idag, hände inte så möe... Har även vart och köpt en 717.404 Getraglåda från 2,3 16v idag, får se hur länge den håller wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1041592_wijzo0.jpg
Låda och spakställ...


3 292 Inlägg
15 januari 2011
#54
Faan vad bra.. men måste du ha en adapterplatta mellan motor o låda nu då när du ska använda den lådan.. ???

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

mk4_andreas
15 januari 2011
#55
Hur många hk tror du att du landar på?

276 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
#56
Lådan passar rakt på, inga adaptrar behövs... wink

Vad jag förstod på Teemu, han som fixar min pump, så kommer den vara god för strax under 500hk och 800Nm, men de beror ju på laddtryck och hur fräch min motor är i övrigt. Tiden får utvisa vad motorn lämnar.


46 Inlägg
16 januari 2011
#57
Fyfan va härligt projekt, snacka om bus bil smile Hoppas man får se den till sommaren:D

276 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#59
Fredrik_G skrev:
Grymt oscar!

Tack Fredrik tongue


276 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#60
Wikingsson skrev:
Fyfan va härligt projekt, snacka om bus bil smile Hoppas man får se den till sommaren:D

Hehe, tack så mycket. Men laholm vet jag inte om den kommer till hmm



Sök