Vad det gäller sidepipen så spekulerar jag inte i huruvida det är lagligt eller ej, vi får se hur det går. Dock så hade polaren de på sin Volvo 164 Turbo/kompressor, den satt då så den titta ut under höger bakdörr, de gick kanon på besiktningen.
Idag så har jag fått fast IC:n i fronten och småbörjat med tryckrör. Bilder nedan....
Kommentera gärna vidare, alla åsikter är välkommna, men jag kommer bygga så som jag själv vill ha de
Filmer kommer givetvis när den är uppstartad, och när den körs med
Första biten på tryckrören börjar ta form...
IC på plats, orginal kofångare passar när jag kapat ur den lite på insidan, de enda som kommer synas är lite av tryckrören
fint de.. ha skickat iväg min idag, och den ska ge 160cc.. men 120 räcker LÅÅÅÅNGT
Med 160cc får man förmodligen jävlig lurvig och "grov" tomgång dock....
Stämmer, den kommer at blöddra i normal tomgång, har man en högre tomgång så e det dessvärre inga problem, men allt beror på hur mycket som åker in och vad som åker ut för det bästämmer hur hög tomgången behöver vara för att en inte ska blöddra, eftersom förhållandet till luft och bränsle ligger inte på en rätt blandningsnivå, utan blänslet tar övervikten .
Men kör nu pååå , ÄLSKAR DIESEL PROJEKT.
IF YOU ARE A REEAL MAN, BULD ON A DIESEL ENGINE ;D
Gillar detta projekt sten hårt, men jag skulle inte ha stumma motorfästen, med kraften den kommer att leverera är det lätt att nåt kommer att gå sönder, men ditt projekt gillas stenhårt endå..
Funderar på ett liknande projekt själv, fast med en äldre 3 liters dieselsexan... undrar dock om den passar direkt på motorfästena i 190 karossen.. ?? nån som vet det.. ?
Vad har du tänkt köra med för låda i denna bil.. ?
Ska bli kul att följa denna tråd då den åxå ger mycket nyttig information...
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
PGA haveriet här på gorg så har lite av inläggen försvunnit här, dock så har ju frågorna som ställts besvarats och frågeställarna har nog sett svaren tror jag. En liten update kommer på ett tag!
Vad jag förstod på Teemu, han som fixar min pump, så kommer den vara god för strax under 500hk och 800Nm, men de beror ju på laddtryck och hur fräch min motor är i övrigt. Tiden får utvisa vad motorn lämnar.