3461
Sök

Dupont färger

Finraggare
2 381 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Har fått info om att det skall finnas en Dupontfärg som är mattsvart och får en lite "gummigaktig" eller "rubberied texture" som de på lxforums beskriver den. Någon som vet vilken färg detta kan vara?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

1 059 Inlägg
28 december 2010
ja det är deras stötfångarfärg med struktur. ser ut som org olackad plast , finns i div färger och strukturer,

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Finraggare
2 381 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Lackar alla lackerare sådant? 'har du länk till den färgen? tänkte kanske göra fälgar i sådan?

1 059 Inlägg
28 december 2010
Nej V tar hem den på beställning när vi får sådan skador. Vet inte hur den sitter på stål men bara ringa o fråga. bilfärgsbutiken i gbg tex.
Senast redigerat av racefan (28 december 2010)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

325 Inlägg
28 december 2010
man kan blanda body och acrylfärg så får du perfekt strukturfärg som funkar mycket bra, som du kan lägga på dina fälgar

Finraggare
2 381 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Finns det några hugade lackerare som vill åta sig att göra årtiondets tuffaste fälgar tros? Någon här på forumet måste väl hålla på med sprutpickor?

325 Inlägg
28 december 2010
var bor du? varför inte testa själv?

Finraggare
2 381 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Har aldrig hållt i en spruta i hela mitt liv och orkar inte med fadäser. Bor i stockholm men kan skeppa fälgarna. Tänkte lägga en pulverlack brilliant black i botten och sedan plocka fälgsidorna och delar av ekrarna i denna matta lite gummiaktiga färg - någon som vågar sig på utmaningen?

325 Inlägg
28 december 2010
struktur kan alla lackerings firmor fixa,inga problem, hör dig för runt där du bor, skicka blir nog litta rörigt

Finraggare
2 381 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Har ringt runt till ett par firmor i stockholm idag men fått antingen kalla handen "Nej detdär gör vi inte" eller priser på 5-6000 per fälg... Några tips?

Looken jag vill åt är alltså

http://dreadlock.prisjakt.nu/Bilen/srt8.jpg
Senast redigerat av kameramannen (28 december 2010)

325 Inlägg
28 december 2010
ja jag ser inga problem med att måla dom, blir mycket maskering helt klart men 5-6 tusen har dom nog dratt till med bara för att slippa, det blanka vart redan målat också? ta med bilden och visa hur du vill hade när du frågar

Finraggare
2 381 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Ja det blanka kommer vara pulverlackat när de får den. Har du tips på andra firmor som gör den typen av jobb så kan jag börja maila ut förfrågningar?

Sök