3438
Sök

Slutsteg till 6.9or

Lastbilsmekaniker
48 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Hej nu har jag en liten fråga angående om man ska ha 2 kanals eller 4 kanals steg och vilket steg som passar bäst till TS-A6904i, dom sitter i en Volvo 740
Priset tänker jag mig runt 1000- 3000 eller nått sånt

(Jag har sökt på forumet men inte hittat nått svar på detta och då jag snarast vill få detta bra och inte orkar sitta och söka i år så frågar jag nu smile )

Glad för svar snarast smile

Sport luktar bensin, idrott luktar svett!

347 Inlägg
28 december 2010
Det ska vara ett med 2 kanaler.

Finns mängder med alternativ. Här är ett exempel:

http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=182

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2010
Men 4-kanals fungerar också, då kan du antingen brygga det så du får ut två kanaler till 6x9orna eller så kör du 6x9orna på två kanaler och framsystemet på två kanaler.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

34 Inlägg
28 december 2010
Rätt smidigt med 4-kanals om du ska ha två 6x9'or så kan du köra högtalarna i bakdörrarna också. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
Ska han köra 6x9or + högtalare i bakdörrarna på steg? Njae, då röstar då jag för 6x9orna och högtalarna fram. Om han nu ska ha nåt i dörrarna så klarar dom sig med huvudenhetens effekt. Ska han sen ha baslåda så kan han kasta ut 6x9orna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

34 Inlägg
29 december 2010
Smidigare med kabeldragning och liknande att köra framdörrarna på stereon och dörrarna bak på ett steg med 6x9orna, alla har vi olika åsikter. smile

Lastbilsmekaniker
48 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Det blir 4 kanals så jag kan få högtalarna i bakdörrarna att funka igen, baslåda har jag, men vill få bättre ljud och ett mer exakt ljud smile Tror ni MDS Torque T4 duger? smile

3 187 Inlägg
29 december 2010
Hejkel skrev:
Smidigare med kabeldragning och liknande att köra framdörrarna på stereon och dörrarna bak på ett steg med 6x9orna, alla har vi olika åsikter. smile

vill du att ljudet ska komma bakifrån så kopplar man som du skriver, vill man att det ska spela bäst fram där man sitter så ska man driva fram högtalarna på steg.
svaret är ju rätt enkelt...

2 656 Inlägg
29 december 2010
Jonthemannen skrev:
Det blir 4 kanals så jag kan få högtalarna i bakdörrarna att funka igen, baslåda har jag, men vill få bättre ljud och ett mer exakt ljud smile Tror ni MDS Torque T4 duger? smile

vill du att de ska låta som att du står med ryggen mot en konsert ? antagligen inte användsteget på framsystemet

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
Hejkel skrev:

Ja helt klart, men vitsen med det då? Du kommer ju få i princip allt ljud bakifrån, inte så kul.

Till TS: Om du nu har baslåda, varför 6x9or?? Stoppa
i nåt vettigt fram istället & på med ett steg så ska du se att det blir kul! smile
Senast redigerat av ChriZtoffer (29 december 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

34 Inlägg
29 december 2010
Allt hänger väll på hur mycket ljud du ska stuva in i bilen, jag kör på 6 högtalare sammanlagt i framdörrarna på projektbilen så där krävs ju steg ändå för att ha kräm, och då är det ju verkligen inget negativt om du har mäktigt ljud bakifrån heller. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
Ljud bakifrån har man om man kollar på film, inte när man lyssna på musik. wink Möjligtvis liiiite rearfill, men då räcker effekten från huvudenheten gott och väl! Däremot bra tryck framifrån är alltid kul! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

347 Inlägg
29 december 2010
Hejkel skrev:
Allt hänger väll på hur mycket ljud du ska stuva in i bilen, jag kör på 6 högtalare sammanlagt i framdörrarna på projektbilen så där krävs ju steg ändå för att ha kräm, och då är det ju verkligen inget negativt om du har mäktigt ljud bakifrån heller. smile

Jag håller med, det här med surroundljud är underskattat.

34 Inlägg
29 december 2010
Står man och spelar med öppna dörrar samt ska undersöka vad är det för kaxigt man har i bagaget så är det ju kul när det skriker lite närmare ifrån enligt mig. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
o_lindh skrev:
Hejkel skrev:

Jag håller med, det här med surroundljud är underskattat.

Surround är kul ja, men stereoljud både framifrån och bakifrån? Nje, inget för mig. Som sagt möjligtvis lite rearfill men inte mer, jag föredrar då att få ljudet framifrån som det är tänkt.

Vist ska man stå och dema så är det kul om det kommer längre bakifrån, men då är det ju inte för ens egen njutnings skull man spelar heller. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

16 197 Inlägg
29 december 2010
Hejkel skrev:
Står man och spelar med öppna dörrar samt ska undersöka vad är det för kaxigt man har i bagaget så är det ju kul när det skriker lite närmare ifrån enligt mig. smile

fast i en vanlig bruksbil så bygger man väl ljud för att de ska låta bra när man ÅKER i den?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

34 Inlägg
30 december 2010
Antar att han inte ska trycka in 6x9'orna i framdörrarna direkt så ljudet kommer ju ändå bakifrån.
Som förare hade jag varit tacksam ifall jag slapp undan att ha det dubbelt så högt för att det ska vara lagom för dom där bak genom att montera ett par dörrhögtalare för en snäll peng iallafall. smile
Senast redigerat av Hejkel (30 december 2010)

Lastbilsmekaniker
48 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Tack för alla svar smile Det blev ett 2kanalssteg (mds Torque T2) och ny hatthylla också.
Men nu kommer det fler frågor, Det finns ett uttag för HI INPUT på steget och jag fick med en kontakt med fyra kablar på, vad är den till för och så får jag nästan inget ljud alls utom bas ur dom.

DLS
1 147 Inlägg
19 januari 2011
Jonthemannen skrev:
Tack för alla svar smile Det blev ett 2kanalssteg (mds Torque T2) och ny hatthylla också.
Men nu kommer det fler frågor, Det finns ett uttag för HI INPUT på steget och jag fick med en kontakt med fyra kablar på, vad är den till för och så får jag nästan inget ljud alls utom bas ur dom.

Det är högnivån, hur har du kopplat nu?

Tänkte du strunta i lågnivån?

Lastbilsmekaniker
48 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:
Jonthemannen skrev:

Det är högnivån, hur har du kopplat nu?

Tänkte du strunta i lågnivån?

Det är på det steget jag inte har i bilen nu, den T2 som jag har i bilen har ingen sån kontakt iallafall, Men jag har kopplat som man gör till basen, behövs det dras från stereon extra kablar?

Sök