3552
Sök

Köpa BMW Z4, färgval?

20 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Hej mitt namn är Michael och bor i göteborg, 21 år gammal. Var inne på BMW för ett tag sedan och kikade på 325i sedan. När jag fick hjälp av en säljare fick jag reda på att det kommer en ny sådan 2012. Men jag fick ett prisförslag och gick ut från hans kontor. Påvägen ut från bmw såg jag Z4an.. blev helt kär i den. Så nu funderar jag starkt på att skaffa en sådan.

motorn får isf bli 23i. Men jag är osäker på utrustningen, lacken, klädseln och interiörlister. tänkte spara lite pengar på att ha en solid lack. (tror det är vit, röd och svart?) och klädseln vill jag ha läder kansas. Priset på bilen får vara ungefär 440 000 ink automatisk växellåda.

Jag har väldigt svårt att bestämma mig eftersom jag inte vill lägga pengar på några paket som inte ökar komforten. Men jag tycker den är tillräckligt snygg utan dem där paketen ändå. Fälgarna köper jag på annat sätt(orginal bmw fälgar) så jag tar standard vid beställning.

Är tacksam om någon kan hjälpa mig och ge råd!

Mvh/
Michael
Senast redigerat av Mingeeel (28 december 2010)

20 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Min tråd blev låst så jag kopierar det senaste inlägget där till denna tråden.

"Det där är länken till konfiguratorn.
Sen så är det väl upp till dig vad du tycker passar bäst - smaken är ju som baken.

Men om du ändå ska ha min input: neongrön lack och klädseln ska vara vit med röda prickar. Tror dock inte BWM erbjuder detta från fabrik..."

Det tror jag inte finns. något förslag på dem som finns att välja mellan från fabrik då då? ( om jag omformulerar frågan)

711 Inlägg
28 december 2010
Mingeeel skrev:
Det tror jag inte finns. något förslag på dem som finns att välja mellan från fabrik då då? ( om jag omformulerar frågan)

Jag menade att det inte är för min skull du väljer färg och klädsel på din bil.

Men de flesta bilar gör sig bra i svart. Kombinera det med mörkgrått skinn och alu-lister så har du en bil som skulle falla mig i smaken i alla fall.

20 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Mingeeel skrev:

Jag menade att det inte är för min skull du väljer färg och klädsel på din bil.

Men de flesta bilar gör sig bra i svart. Kombinera det med mörkgrått skinn och alu-lister så har du en bil som skulle falla mig i smaken i alla fall.

Jo det är färger som alltid fungerar. men jag har kikat lite på den korallröda klädseln. vad tycker du om den?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
28 december 2010
snyggaste färgkombinationen man nånsin kan ha på en BMW är  blå lack, och skinninredning i blått och svart med silverlister. precis som denna har. http://www.garaget.org/?car=219163

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

20 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
snyggaste färgkombinationen man nånsin kan ha på en BMW är  blå lack, och skinninredning i blått och svart med silverlister. precis som denna har. http://www.garaget.org/?car=219163

Det är dumt att man inte kan välja blå klädsel:( men tkr vit lack och röd klädsel ser bra ut? eller? blir mer o mer osäker

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
28 december 2010
Hellre svart lack med rött skinn isf. Eller helst en riktigt klaröd lack med svart och rött skinn om de går att få.

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

20 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
ja okej det har du kanske rätt i. får ta o fundera lite till tror jag..själv tycker jag att det det är den snyggaste bilen i sin klass så jag tror den blir snygg i vilken färg som helst. bmw är bmw tongue

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
29 december 2010
Gör en hädelse och lacka den i den rödaste färgen som finns, Chevrolets färg till Corvetter - Corvette Rally Red. Finns ingen rödfärg som är med röd, totalt obruten och är så otroligt jävla snygg smile Sen ser du till att du fårsvart instrumentbräda och sen stolarna klädda så de är svart på kanterna och rött i mitten på dom. Och sen tar du antingen svarta eller silver lister big_smile Fast de lär ju kosta nån krona tongue

Chevrolet Racing

754 Inlägg
29 december 2010
Kul att du ska köpa en Z4! Det är grymt fina bilar! smile
Jag skulle personligen köpt en svart solid med rött skinn! Ett måste är M-paket, den ratten som ingår i paketet är helt underbar!

Fast om jag ska vara helt ärlig så skulle jag faktiskt köpt en begagnad Z4 M-roadster (gamla karossen) istället! Då får du sjukt mycket mera motor och körkänsla till ett bättre pris! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

20 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Det är inte helt säkert att det blir en z 4. Har som att kollat på 3 serien men det kommer en ny sådan typ Mars 2012. Så det blir inte så roligt att köpa den som finns nu. Alternativet är att jag har kvar min 116i till dess att den nya kommer. Men är oerhört sugen på z4. Är man dum som köper en sån om jag ska ha den året runt? D Nilsson. Du har smak! Men jag vill helst ha den nya. Tycker det känns tråkigt att köpa en gammal modell:(

Var på BMW idag igen och kollade. Kan nästan inte gå därifrån. Får sån där känsla ni vet. Pirr i magen och gåshud!
Senast redigerat av Mingeeel (29 december 2010)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
29 december 2010
Fördelen med att köpa den äldre modellen är ju att du kan lägga pengarna som blir över på nått annat roligt, typ lite trimm, fälgar, kanske sy upp en ny inredning. smile jag hade nog gått på den gamla modellen och slängt på en uppsättning snygga fälgar 18/19'' och ställbara coilovers, och sytt om inredningen och fått den precis som du vill ha den smile

Chevrolet Racing

20 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
jo. det kan du ha rätt i. men då måste det vara avdragbar moms på den eftersom det ska bli en förmånsbil. och då får ingen privat ha ägt den. Jag tycker dessutom att den nya är snyggare:) utan tvekan!

Sök