Kan enbart uttala mig om Porsche Boxster, för det är den enda bilen av dem du tittar på, som jag har ägd. Kan verkligen rekommendera en Boxster. Hade en Boxster S, som jag körde knappt 9000 mil med. Jag körde inte vintertid med den, men med bra vinterdäck, hardtop och ESP, då borde det inte vara något problem.
De flesta Boxster, som är sålda i Sverige har stolsvärme.
Om inte du behöver ett baksäte i bilen, då är Boxstern mycket praktisk. Du får med mer bagage än du tror. Har 130 liter fram och 130 liter bak. Det räcker lätt till två personer, för en Europasemester.
Driftkostnaden är inte så dyrt. Största kostnaden är nog däck, men det beror ju lite på hur man använder bilen.
Tycker bilen är en bra kompromis. Är perfekt att glida runt i med tjejen på en fin sommardag, fungera utmärkt som bruksbil, du kan ta den till en racerbana och har riktigt kul med den och det går att ta den på en Europasemester.
Har inte kört en bil med bättre balans än min Boxster. Du kan kasta den in i en kurva och lätt balansera den genom kurvan. Du kommer ALDRIG att bli lurat av den.
En stor fördel med en Porsche är att du kan deltaga i alla Porscheklubbens arrangemanger. Det är landets bästa bilklubb, men många körningar på bana. Eller hur många andra svenska bilklubbar har hyrt Nürburgring för en hel dag?
Där finns kort på min gamla Boxster på min sida här på Garaget.
Lycka till med ditt bilköb.