2979
Sök

Peugeot 306 1,6 97:a startar ej

112 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
hej! igår så skulle jag o frun åka mot borås från sthlm. startar bilen i mitt garage,startar bra men efter några minuter medans jag lastar in grejer i bilen så dör den av sig själv. jag försöker starta den men inget händer,startmotorn drar runt o den får soppa. alla säkringar är hela. vad kan det vara för fel? någon som har möjlighet att göra diagnos på plats med dator eller liknande? det är en 97:a 1,6 tillverkad i mars.
tacksam för hjälp. mvh pasi

2 Inlägg
23 januari 2011
Har den gnista... har du tändkasset på den modellen...om ingen gnista finnes hade jag bytat vevaxellägesgivaren....

543 Inlägg
5 februari 2011
Enligt haynes har alla 306or problem med fukt i kontakterna i motorrummet.
Hade liknande problem med min, kunde köra med i nån timme sen efter jag stängt av den så kunde jag bli stående..
Jag löst det genom att ta lös alla kontakter och spraya dom med elektronikrengöring sen smörja med wd40, funkar klockrent efter det.

Trött och bitter?? javisst!

112 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
hej! d va soppaslangen som hade lossnat från pumpen i tanken.. detta pga att jag kör med e85 och kör med högre bränsletryck änoriginal och efter att jag bytte pump så hade jag glömt att sätta fast slangen med en slangklämma, den satt tillfälligt med buntband så inte kosntigt att den lossa..nu sitter den ordentligt och har funkat klockrent efter det:D

Sök