Tävling i Sävsjö hos Sjöbergs däcktjänst.
Detta var vår första tävling med bilen, förväntningarna var stora, både från vår sida och från folk i allmänhet. Vi hade fått bilen att spela kvällen/natten innan, men vi hade inte en aning om hur högt det spelade eller vid vilken frekvens bilen peakade.
Det börjar bra, jag missar en avfart och kör för långt. Svänger in på en liten grusväg för att vända, BIG MISSTAKE! Kommer ut i blött gräs och SAAB:en spinner hejdlöst och flyttar sig inte ur fläcken.
Ut med lite plywood för att få fäste, lönlöst...
Ringer bort till Sjöberg och får till svar: "Det fixar sig, jag e där om två min.."
King Cab is KING!
Jag hoppar in och kör ner åbäket.
Det hade regnat under natten och vi visste inte om bilen höll tätt så silvertejp fick lösa det. (Vi hade bilen ståendes ute hemma hos min mamma under natten innan tävlingen, av någon anledning.)
Här syns rören på bakluckan.
Fiesta vs. Fiesta
Nej, vi var inte i samma klass.
Problemen fortsatte, först en cd-spelare som inte ville spela.
Sen när vi väl fick låna en annan spelare så kom nästa överraskning...
Bilen gjorde 143dB på första burpen, ganska långt ifrån vad vi hade hoppats på efter att ha byggt i 1.5år.
Utan att överdriva så var det ett katastrof-resultat. Det slutade med 147.1dB, även detta ett riktigt dåligt resultat för klassen.
Så en kupé som såg ut så här, funkar inte:
Bara att åka hem för att bygga om...
Utställningen Calmar Street & Sound 2004
Reglerna sa att man var tvungen att ha ett hål för sensorkabeln i en genomskinlig yta, det är inget problem om man har lexan/plexi- rutor. Men vi hade ju som sagt 7.5cm glas rutor, det är inget som man direkt borrar i så vi löste det genom att göra ett hål i dörren och på insidan satte vi en liten lexan-skiva med ett hål i.