Ok då ska jag väl lägga in lite bilder från Barkaby tävlingen där som Kim tidigare skrev att vi var helt säkra på att få storstryk av Åke i Soundpressurebilen.
Började med att vi kom dit mitt i natten efter en långsam resa ifrån kära kalmar. så vi parkerade inne på området för att sen fälla baksätet så vi kunde försöka sova i bilen ,,det gick väl hyffs..
jaja tidigt på morronen ställde vi upp bilen vid tävlingsriggen.
Eftersom vi inte lagt några pengar på nåt termlab så var ju detta vår chans o se vad vi spelade o kunde testa oss fram i kval o testrepor så första repan vi gjorde hamnade vi på 157.6 o vår konkurrent Åke vi gick emot spelade
Nu tänkte ju vi att han leker med oss så nu började ju vi o testa med lite olika saker typ som att sätta den berömda silvertejpen i alla springor i hade i bilen som vi ej hunnit att fixa till o då hände det grejer
nästa testrepa blev ju 158.7,, Åke såg detta o började bli lite nervös i sättet o ville titta på vad vi gjorde
Faan man ökar inte 1 dB på att sätta lite silvertejp sa han ,,men men sa vi nåt rätt gör vi.
Sen testade vi nåt mer o då var åke snäll o la i våra signalkablar i skuffen o la igen luckan o slog igen nästa repa blev riktigt kass 148-149 grattis tänkte vi nu har ju nåt gått sönder..
In i bilen o kolla bas ,steg mäter batterier mm men finner inget fel dock lägger vi signalkablarna som vi brukar ha dom bommar igen bilen igen o kör en test repa o vips så blev vi glada igen då vi gjorde
159.0
Nu blev Åke sne o stack iväg o skulle köpa lite silvertejp o några bultar har jag för mej till finalen.
Då passade vi på att titta lite på hans bygge
Finalen kom o vi började psyka varann vem som skulle starta först men vi tryckte på först o det gick ju våran väg då Åke kom upp i
O våran dB blev denna
O segern var ett faktum.
Vi hade ju bara våra 4 steg o sen 12V på det, medans det var nog lite mer effekt i Åkes bil + att han hade 16V batteribank..
Ni skulle bara veta vad vi jublade hela vägen hem...
Sen gick väl inget alls för Åke alls då saker gick sönder när han skulle hem
vid upplastning
Något besvärad o dyster Åke
Men vi var glada över vinsten så nu var det dags o åka hem o leta efter mer dB då Åke inte gillade detta så vi möts i vallentuna om några veckor...
Har säkert glömt nåt men det tar väl Kim uppisåfall...