Danne: Jag håller med om att det är helt galet och att bilen (kan man fortfarande kalla det för bil?
) är helt meningslös till allt utom en sak och det är till att spela högt. Men så köptes bilen åxå in för just det ändamålet.
Om vi jämför med dragracing så är detta top fuel, d.v.s en bil som enbart är bra på en sak.
Vi hade bilen utställd på Calmar Street & Sound 2004, då kom det fram en herre i 60års åldern som sa något liknande: "Jag förstår inte riktigt meningen med bilen och jag förstår inte riktigt vad den ska användas till, men efter att du har pratat om bilen så förstår jag att detta är något som ni brinner för och något som ni har lagt mycket tid samt energi på. Det uppskattar jag, jag gillar när folk verkligen satsar på sitt intresse och gör det som de själva är intresserade av, även om omgivningen tycker att det är helt galet!"
Detta är nog den bästa komentaren jag har fått någonsin när det gäller mitt intresse för bilstereo.
Sen gällande pengar, denna bilen kostade oss betydligt mer än vad många tror.
På samma utställning så kom det fram en kille som sa: "Detta bygget är ju inte kul, det är ju inte kul med sponsrade byggen. Jag tycker att det är mer imponerande med ett bygge som är gjort helt av egna pengar."
Då frågade jag honom hur mycket han trodde att bilen hade kostat mig och Cliff i egna pengar, fick då tillsvar: "Ja det är väl inte så mycket, ni har ju sponsorer så max 10 000:-"
När jag då förklarade att vi hade lagt 10gånger så mycket ur egen ficka så blev han rätt tyst och gick därifrån