3388
Sök

Tickande jetta motor när den är varm och kall vad kan det vara hjälp?

692 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
heej ni har en jetta mk2 1.8l förgasarinsprut när ja startar den så börjar det ticka i samma tackt som tomgången  sen när ja börjar köra och gasar då fortsätter det ticka så det tickar även under långkörningar
tickar både när han är varm och kall. tacksam för svaret:)

mvh

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
398 Inlägg
7 januari 2011
är det länge sedan du bytte olja? kan vara ventil-lyftarna som inte hänger med riktigt så det knackar lite i ventilerna.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

692 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
nae det var ca två veckor sedan men  det är mekaniska lyftar har jaför mej men därimot så är det så att killen jag köpte bilen av han hade blandat halv o helsyntet olja  så oljan som var i motorn var grymt tjock därför fick jag byta olja   vet ej om det kan ha något med saken att göra ?

54 Inlägg
8 januari 2011
Kan även bli ett "tickande" ljud när det läcker lite vid grenröret. Annars  kanske du har en hydralisk lyftare som inte hänger med eller ett för stort spel på de mekaniska.

692 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
okej:) tack för alla svar smile bilen kommer snart upp på projekt tråden o då kan ja söka genom allt:)
Senast redigerat av GTCOUPE (8 januari 2011)

54 Inlägg
8 januari 2011
Låter bra smile

692 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
hål i grenröret var det + lite skit i motorn så ventilerna inte rörde sig som dom skulle så problemet löst så jag avslutar denna tråd

Sök