O kom ihåg en sak, när säljaren heter Mustafa, Ibrahim, BMW, VW eller något annat forn-nordiskt namn o hävdar att bilen e "röst fri" så bör du förvänta dig en bil där man helt enkelt målat över rosten utan att ens bry sig om att jämna till ytan. O för er som tycker att mitt inlägg är rasistisk så säger jag bara: Detta är min egna erfarenhet efter att ha letat efter bil i prisklass upp till 20" för 3 år sedan. Fruktansvärt irriterande när man ringer o frågar TRE gånger om bilen verkligen inte har nån rost på bakluckan då det är mycket vanligt, svaret var: Nej den har ej rost...Sen när man väl kommer dit så kan man trycka fingret genom plåten, rosten övermålad riktigt "snyggt". I mitt fall gav jag till slut upp o mailade/ringde på intressanta bilmodeller som låg helt fel i pris, oftast riktigt gamla annonser, det var så jag hittade min bil, prutade från 22" till 14", o det var ett marknadsmässigt pris just då iaf, jag var nöjd o säljaren var nöjd, passade honom bra då den nya bilen skulle komma vilken dag som helst...
O till sist: Köp inte bil av någon som ägt den i 1-2v endast, ofta kan det vara bilar som sålts billigt, "snyggats" till lite i syfte att tjäna några snabba kronor. Bra bilar brukar inte byta ägare varannan vecka...
PS: Ja e utländsk själv. Givetvis generaliserar jag grovt när jag påstår att alla med "nysvenska" namn beskriver bilarna felaktigt, men i den nämnda prisklassen så är det dessvärre rätt representativt. Visst kan svenska säljare var lika dåliga men inte lika vanligt.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure