2541
Sök

Volvo turbo // HK och Lustgas!! renoverar underrede! Etanol på G!

2 415 Inlägg
7 december 2011
#401
strandberg31 skrev:
Kan en orsak till att du fått fel vara att fk inte fanns förens 95!?

där har du rätt! för FK kom 95 till 97

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
7 december 2011
#402

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

591 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
#403
Tryck_o_pys skrev:
FFP-F skrev:
Som jag tidigare skrivit så passade inte mina ACL Lager jag köpte på H2M Racing så jag pratade med dem och det var bara att skicka tillbaka så skulle de sicka de rätta men jag betalde frakten, vilket är överkommligt. I måndags fick jag ett sms att mitt paket fanns att hämta ut men längre ner på smset stod det att jag skulle betala 525 kr när jag redan hade betalat 775 kr. Jag ringde och frågade vad som på gick och om de kanske satte in pengarna på mitt konto för de gamla lagrena. Nej Utan det var den summan som tillkom för den andra modellen (vilket jag kan förstå för lager som ska klara 1500hk) men det jag la märke till var att jag inte hade fått någon prisinformation om den tillkommande summan och att han senare i samtalet nämnde att den andra modellen var inte ACL utan Glyco. Dessa "nya lager" (Glyco) finns  för 500 kr HÄR:

http://folkraceshop.se/ramlager-volvo-b … gory_id=78

Han sa att han inte hittade sidan och påstod att det inte fanns någon som hette det. Då vart jag lite fundersam???? Han sa också att han visst hade gett mig detta pristillägg.

Tillbaka när jag skulle beställa första gången så skulle jag uppge vilken motor jag hade så sa jag att det var en B230fk från en 940 92a orörd men då ville han ha reg nr och mått men jag hade inga mått i huvudet men det gick tydligen endå. NU hänger allt på att jag inte hade några mått, men återigen vart jag lite fundersam och undrar varför han inte sa att han var tvungen att ha det vilket inte hade varit svårare än att jag åkte hem och mätte och sedan ringde dagen efter. Jag sa att jag tyckte att de var ett oseriöst företag och då bröt helvetet ut! Han sa att jag var helt borta och att jag var dum i huvudet och då vart jag så j...a arg så jag sa bara tack och hej och sedan la på så inte jag sa något ännu värr. Jag kom in och skakade av ilska.

Jag är inte den enda som har haft problem med H2M jag har en kompis som beställde en svetsnippel med tillhörande AN koppling och fick en svetsnippel och en skarv AN/M-gänga, vilket är en av många!

Mycket dåligt av dom! är det ett seriöst företag brukar dom ta på sig skulden. eller iallafall man brukar komma överrens om en viss summa MEN betala så mycket för lager, det tvivlar jag på!
jag betalade 2800 - 3000 på AD center med rabatt med alla packningar samt lager till min gamla B230FK
det där var överpris! tycker personligen jag! tror jag betalade 400 för vevlager, ram tror jag gick på 800:-

Ja med tanke på att jag beställde ACL för 775 :- men fick Glyco värda 500 men fick betala 1300? vad händer?


591 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
#404
strandberg31 skrev:
Kan en orsak till att du fått fel vara att fk inte fanns förens 95!?

fk med oljekylda kolvar kom 92? Min motor är från en 92a och oljekylningen finns bild på här på tråden


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
7 december 2011
#405
FFP-F skrev:
strandberg31 skrev:
Kan en orsak till att du fått fel vara att fk inte fanns förens 95!?

fk med oljekylda kolvar kom 92? Min motor är från en 92a och oljekylningen finns bild på här på tråden

Finns ju tidiga FT oxå med oljekylning

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

2 419 Inlägg
7 december 2011
#406
_Performance_ skrev:
FFP-F skrev:
strandberg31 skrev:
Kan en orsak till att du fått fel vara att fk inte fanns förens 95!?

fk med oljekylda kolvar kom 92? Min motor är från en 92a och oljekylningen finns bild på här på tråden

Finns ju tidiga FT oxå med oljekylning

Mja ft isåfall! fk kom 95!


591 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
#407
strandberg31 skrev:
_Performance_ skrev:
FFP-F skrev:
fk med oljekylda kolvar kom 92? Min motor är från en 92a och oljekylningen finns bild på här på tråden

Finns ju tidiga FT oxå med oljekylning

Mja ft isåfall! fk kom 95!

det står till och med fk på blocket
I vilket fall så spelar det ingen roll för årsmodell nämndes inte i samtalen
Senast redigerat av FFP-F (7 december 2011)


2 419 Inlägg
7 december 2011
#408
FFP-F skrev:
strandberg31 skrev:
_Performance_ skrev:

Finns ju tidiga FT oxå med oljekylning

Mja ft isåfall! fk kom 95!

det står till och med fk på blocket
I vilket fall så spelar det ingen roll för årsmodell nämndes inte i samtalen

kolla på höger sidan, nere vid tråget ungefär, nån stans där står det i blocket vilken årsmod det är!


591 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
#409
strandberg31 skrev:
FFP-F skrev:
strandberg31 skrev:

Mja ft isåfall! fk kom 95!

det står till och med fk på blocket
I vilket fall så spelar det ingen roll för årsmodell nämndes inte i samtalen

kolla på höger sidan, nere vid tråget ungefär, nån stans där står det i blocket vilken årsmod det är!

Okej det visste jag inte att det gjorde! ska kolla det:)


181 Inlägg
8 december 2011
#410
FT & FK är helt identiska i bottendelen om jag inte minns fel. om de har oljekylning är de av nyare generationen. de bara bytte namn vid -95

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.

2 415 Inlägg
8 december 2011
#411
Robbaco1 skrev:
FT & FK är helt identiska i bottendelen om jag inte minns fel. om de har oljekylning är de av nyare generationen. de bara bytte namn vid -95

FEL FEL FEL, nu har ni fel igen. Min 945a 93a hade FT motor, med oljekylda kolvar! ALLA turbomotor från 91 89? till 97 har oljekylda kolvar, dock inte ET motorn!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
8 december 2011
#412
Tryck_o_pys skrev:
Robbaco1 skrev:
FT & FK är helt identiska i bottendelen om jag inte minns fel. om de har oljekylning är de av nyare generationen. de bara bytte namn vid -95

FEL FEL FEL, nu har ni fel igen. Min 945a 93a hade FT motor, med oljekylda kolvar! ALLA turbomotor från 91 98? till 97 har oljekylda kolvar, dock inte ET motorn!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2011
#413
Tryck_o_pys skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Robbaco1 skrev:
FT & FK är helt identiska i bottendelen om jag inte minns fel. om de har oljekylning är de av nyare generationen. de bara bytte namn vid -95

FEL FEL FEL, nu har ni fel igen. Min 945a 93a hade FT motor, med oljekylda kolvar! ALLA turbomotor från 91 98? till 97 har oljekylda kolvar, dock inte ET motorn!


91:orna har inte oljekylda kolvar ..... men det finns ingen specifik årsmodell för utom 95 som man typ säkert kan säga att alla har det .
åren innan så så typ slumpades dom i bilar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

181 Inlägg
8 december 2011
#414
FEL FEL FEL, nu har ni fel igen. Min 945a 93a hade FT motor, med oljekylda kolvar! ALLA turbomotor från 91 98? till 97 har oljekylda kolvar, dock inte ET motorn!

kanske skrev lite galet.
Det jag mena var att om man har ett block med olje-kylning så kvittar det om det är FT eller FK de är då identiska i bottendelen. självklart finns det tidigare generationer FT utan oljekylning.

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.

591 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
#415
En liten update:

Fick de sista delarna till motorn idag! uppstart innan julafton får vi hoppas:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126382/126382-858680085b1c06a9046c6ae93eaa107c.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126382/126382-256438ea33812d9063caae149928c70e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126382/126382-2a1e42dcda2aca9a593ec8dd0dcab1da.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126382/126382-e22a1b5fa39f3fd4be2dcf358e44809f.jpg


2 415 Inlägg
14 december 2011
#416
är det pinnbultar till toppen som ligger i sista bilden? kan du inte ta ett kort på dom när du har monterat dom i toppen

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

591 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
#417
Tryck_o_pys skrev:
är det pinnbultar till toppen som ligger i sista bilden? kan du inte ta ett kort på dom när du har monterat dom i toppen

absolut!smile


4 150 Inlägg
14 december 2011
#418
ohh spännande:) Ska du köra ngt med den i vinter om du får igång den innan jul lr är den för fin att vinterköras/Mkt jobb kvar?


591 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
#419
zemet skrev:
ohh spännande:) Ska du köra ngt med den i vinter om du får igång den innan jul lr är den för fin att vinterköras/Mkt jobb kvar?

Den ska inte vinterköras, känns som att det är lagom odriftdäkert på sommaren:P

Nej det är inte så mycket jobb kvar, allt ska bara momentdras och så ska oljereturen vridas:)


591 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
#420
ikväll ska motorn i om inga oväntade problem uppstår!big_smile



Sök