23 mars 2011
Trådstartare
Stennert skrev:
ZonaX skrev:
Stennert skrev:
Jag köpte den dyraste varianten av Countor, den funkade jättebra i ljusa förhållanden.. ett tag. Efter några timmars filmande så började bilden snurra runt av sig själv, den sa att det var slut på minne och batteri när det var ca 80% kvar till tomt. Jag lämnade in den och fick en ny, på denna så satt batteriluckan löst och bilden blev suddig i kanterna så jag lämnade in den igen och fick ytterligare en ny. Så fort det började vibrera så stängde den av sig själv, så jag lämnade in den igen. Nu är jag inne på min 4:e och den fungerar suveränt, än så länge. Det är väl bara en tidsfråga innan denna också går sönder..
Men visst, det är en bra kamera när den väl fungerar. Det häftigaste med kameran är att den filmar 60 bilder/sek i 720p, det blir riktigt fräckt att kolla på vurpor i slowmotion. Det enda jag saknar är ett uttag för extern mic och monitor.
Även GoPro HD kan filma 720p i 60fps
Och 1080p/960p i 30fps.
Jag har fått känslan av att man får mer valuta för pengarna med GoPro:n, jag ska pröva en sådan när min rasar igen.
Det är även extrem vidvinkel när man filmar med, jag tror det är 720p eller 960p
Fish-eye effekt
Funderar faktiskt på att köpa den nu när lcd-skärm har kommit
Det enda tråkiga är väll kanske ljudupptagningen som inte är det bästa kanske
Senast redigerat av ZonaX (23 mars 2011)
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX