3172
Sök

Importerad Evo iv, utan typ intyg. Hur går jag till väga?

205 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#21
Okej tongue

BOLIN_ skrev:
BmW_Tokig skrev:
Annars? Tänk om han är den andra ägaren i sverige då? Då går det aldrig att regga den eller vadå? tongue Haha, ursäkta min tröghet!

BOLIN_ skrev:

Den som har importerat bilen måste även regga den i sverige!
Då har du problem, om han inte är första ägare i sverige, då ska du inte köpa bilen!

Trying is the first step towards failure

Meister
6 763 Inlägg
19 januari 2011
#22
BOLIN_ skrev:
BmW_Tokig skrev:
Annars? Tänk om han är den andra ägaren i sverige då? Då går det aldrig att regga den eller vadå? tongue Haha, ursäkta min tröghet!

BOLIN_ skrev:

Den som har importerat bilen måste även regga den i sverige!
Då har du problem, om han inte är första ägare i sverige, då ska du inte köpa bilen!
Är du dum? Den som gör ursprungskontrollen måste regga den. De spelar ingen roll hur många som har ägt den eller inte. Men ursprungskontrollen är personlig och följer inte bilen


205 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#23
ja då är jag med wink

camaro67 skrev:
BOLIN_ skrev:
BmW_Tokig skrev:
Annars? Tänk om han är den andra ägaren i sverige då? Då går det aldrig att regga den eller vadå? tongue Haha, ursäkta min tröghet!


Då har du problem, om han inte är första ägare i sverige, då ska du inte köpa bilen!
Är du dum? Den som gör ursprungskontrollen måste regga den. De spelar ingen roll hur många som har ägt den eller inte. Men ursprungskontrollen är personlig och följer inte bilen

Trying is the first step towards failure

716 Inlägg
19 januari 2011
#24
Vad jag förstod när jag importera min. Ja kan inte göra ursprungskontrollen å sedan regga bilen på farsan. Ja fick regga in den på mitt namn å sen göra ägarbyte. Just pga hans namn inte fanns med på kvittot... Ja kunde skriva om kvittot etc, men tänkte tyvärr inte så långt!

Det du ska ha är v5c pappret, alla delar för utom en liten del längst ner på del 1(Den behåller killen i england? för att skicka till deras vägverk, och då registreras av bilen ur det landet)

Får du ovan nämnda papper (v5c) så kan du köpa bilen och göra ett "fake" kvitto. Då är du halvt igenom alla steg till att få den inreggad!

Dessa papper ska då skickas in till transportstyrelsen om ja mins rätt och dom kontrollerar massa saker, ser allt bra ut är den svensk väldigt snart.


829 Inlägg
19 januari 2011
#25
Låter som att det kan bli jobbigare att fixa detta än det smakar,så varför inte dra ner till tyskland eller england och isåfall hämta hem en bil adam? smile

Som jag sa tidigare så gick det att få tag på v5c pappret om man söker på nätet lite. Polaren lyckades med sin bil,så borde gå med denna med tycker man smile


205 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#26
Scoore skrev:
Låter som att det kan bli jobbigare att fixa detta än det smakar,så varför inte dra ner till tyskland eller england och isåfall hämta hem en bil adam? smile

Som jag sa tidigare så gick det att få tag på v5c pappret om man söker på nätet lite. Polaren lyckades med sin bil,så borde gå med denna med tycker man smile
Det är så att polaren kränger den väldigt billigt, känns fortfarande värt all möda än så länge smile

Trying is the first step towards failure

829 Inlägg
20 januari 2011
#27
Jo det är ju ett plus såklart att den är billig,men om det inte går att få tag på pappret OM det nu inte skulle gå alltså,så blir det ju en bil man inte kör mer än på race eller så.


205 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#28
Jo men ska försöka deala att han fixar allt, för några lappar till så får man den klar, fortfarande lågs pris som sagt wink

Scoore skrev:
Jo det är ju ett plus såklart att den är billig,men om det inte går att få tag på pappret OM det nu inte skulle gå alltså,så blir det ju en bil man inte kör mer än på race eller så.

Trying is the first step towards failure


Sök