Jag har alltid haft nåt verktyg i bilen ifall att nåt händer när jag är ute och kör. Men det är inte så lätt att få plats med alla verktyg som kan tänkas behövas, så jag har försökt många gånger att hitta verktyg och satser med så många användbara verktyg som möjligt utan att de tar för mycke plats.
Vilka verktyg tycker ni är bra att ha liggandes i bilen?.
när jag körde volvo hade jag stor hylsnyckelsats, tejp, buntband, kabelsko kontakter säkringar och kabel, diverse tänger och avbitare. skruvmejslar domkraft och bogserlina. blev aldrig ståendes iallafall
10-19mm urings nycklar, en domkraft, fälgkors, bogserlina och skruvmejslar... brukar inte ha så mycket mer med mej. men oftast räcker det annars så får man ju ringa någon..
jag har typ ringnycklar från 8-19 + dubbla 10,11,13,17,19 + en hylssats från 10-19. sen har jag en kryssmesel + en flat , nått dorn, 2 knivar ,hammare, fälgkors + nån variant av kraftskaft, domkraft, polygrip, nån tång, multimeter, eltejp, 5-56+ kopparpasta på sprayburk och nån lite kabelbit
alltid bra att ha klarade av att byta ett hjullager vid sidan om vägen när det skar i hop
Eller inte. Bogserlina är väldigt praktiskt. Dock brukar det vara jag som får dra lös andra men en gång kan jag faktiskt erkänna att det var jag som behövde hjälp. Dock inte med linan.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Verktyg? Just nu ligger en bågsåg kvar i Rovern som jag lånade av min far i somras. Jag behöver nog inga verktyg annars. Jag har hittills aldrig lagat någon Roverbil så det verkar onödigt att åka runt med sånt.
I Hondan såg jag att det låg en Morakniv men jag vet inte varför. Iofs jobbar jag i ghettot så det kanske är därför.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.