3556
Sök

otursdagar

Evolution
1 627 Inlägg
26 april 2005
Trådstartare
Nån mer som tycker vissa dagar går mer åt helvete, min dag idag jag skulle fixa avgassytemet och använde monteringspasta fick lite sånt i ögat på  förpackningen står det skölj ordentligt med vatten och ring doktor jag springer in för att skölja med vatten på vägen in stuckar jag foten räcknas det som otursdag?

Fäll ner pungen och landa

140 Inlägg
26 april 2005
Japp lika bra man går och lägger sig och nanar bort hela dan och sjukar sig från jobbet. Fan sånna dagar suger fisskägg

Better to burn out than fadeaway!

Moderator+
1 081 Inlägg
26 april 2005
Sådana dagar är roliga, hade en riktigt k*kdag på jobbet för några veckor sedan.

Började med en liten försovning och jag stressar iväg till jobbet, väl där ska jag flytta på en stor skrivare på 100-150kg. Drar den över golvet och kommer till en tröskel, golvet utanför var nybonat och redbull halkar och drar knät rätt i golvet. ONT som fan, blir lite förbannad och låter skrivaren stå och haltar iväg för att göra annat en stund. Påvägen ser jag en gammal UPS som står och skräpar och bestämmer mig för att ställa undan den, lyfter upp den och lyckas på något vis fumla till det och tappar den så den landar rätt på tån. (fö på samma ben som det onda knät sitter.) AJ K*K HELVETE och lite andra svordomar strömmade då ur min mun. Bakom ryggen på mig står min chef samt några som var på besök där. neutral

Givetvis gick resten av dagen åt helvete med massa smågrejer, och jag har fortfarande nu några veckor senare ont i mitt knä.

Bara att svära en lång ramsa och glömma att dagen nånsin ägt rum smile

mvh

Vem jag?

Evolution
1 627 Inlägg
27 april 2005
Trådstartare
tur att sånna dagar ine kommer för ofta

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
27 april 2005
Hade en sådan dag här om dagen också. Började med att när jag låg på vägen mellan Kristianstad och Helsingborg och skulle till skolan så kör det in en bil framför som drar upp sten som orsakar ett stenskott på min 1 vecka gamla vindruta. Sen så konstaterade jag att min höjdprofil i ett projektarbete var på tok fel så det var att bränna och börja om. 5h till intet plus att det tog mig nog minst 5h att göra en ny. Sen så kom det en utgift på eftermiddagen som jag inte hade räknat med på 3000:-. Tur att alla dagar inte är sådana.

4 554 Inlägg
25 maj 2005
ja hade min största otursdag på länge.. nån dumfan har gjort inbott i bilen!

Rallyförare
1 075 Inlägg
25 maj 2005
lördagen den 7:e maj iår va en otursdag för mej.
Ledde klassen och SJÄLVFALLET gick det såhär:
http://www.sr1.se/rallbild/18.jpg

Administratör
11 915 Inlägg
25 maj 2005
Självaste "jag kör bäst av alla" körde av vägen, inte bra smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Rallyförare
1 075 Inlägg
25 maj 2005
Kunde väl nästan räkna med att det här skulle vändas mot mej...
Sebastian Loeb, Colin Mcrae, Tommie Mäkinen med flera har aldrig dragit av vägen under en tävling heller då eller?
Nää man lär sej av sina misstag, och i princip kan man nog räkna med att den allra sämsta rallyföraren är 10gånger säkrare än den allra bästa svensson när det gäller att ha kontroll på sin bil & uppmärksamheten på vägen & omgivningen runt omkring...

Det är faktiskt min första riktiga avåkning som ledde till att vi fick bryta.
Ledde somsagt med bra marginal men sån är den här sporten tyvärr...
Man blir säker på att ratta oxå, vilket kan vara nödvändigt om man använder bilen till något annat än streetrace & dragracing.
Dessutom lär du dej att använda bilens alla bromsar på en massa effektiva sätt. Till exempel finns det bromstekniker som även funkar finfint på asfalt som skulle räddat en massa människoliv om dom lärdes ut i samband med att man tog körkort.

Känner du att du chrizzzzzz skulle vilja mäta dina kunskaper med mej så kan du ju till och börja med skaffa en rallybil & en licens & gå med i en motorklubb....
www.sbf.se <---- Svenska Bilsportförbundets hemsida
www.motorsport4sale.com <---- Rallyåkarnas onlinebibel
Senast redigerat av carnageman (25 maj 2005)

Moderator+
1 081 Inlägg
25 maj 2005
carnageman skrev:
*klipp* bortförklarningar bla bla *klipp*

Känner du att du chrizzzzzz skulle vilja mäta dina kunskaper med mej så kan du ju till och börja med skaffa en rallybil & en licens & gå med i en motorklubb....

Sen beror det ju på hurvida man uttalat sig om att vara världsbäst också, du har ju dessutom sagt att du aldrig gör ett misstag.

Nåja ta inte allt så dödsseriöst nu. Slappna av och andas!

Och du man blir inte gud för att man kör Rally. Även om det påverkar ens körning positivt. Det säger jag inte emot, all körning ger erfarenhet och erfarenhet är bra.

mvh

Vem jag?

Administratör
11 915 Inlägg
25 maj 2005
carnageman skrev:
Kunde väl nästan räkna med att det här skulle vändas mot mej...
Sebastian Loeb, Colin Mcrae, Tommie Mäkinen med flera har aldrig dragit av vägen under en tävling heller då eller?
Nää man lär sej av sina misstag, och i princip kan man nog räkna med att den allra sämsta rallyföraren är 10gånger säkrare än den allra bästa svensson när det gäller att ha kontroll på sin bil & uppmärksamheten på vägen & omgivningen runt omkring...

Det är faktiskt min första riktiga avåkning som ledde till att vi fick bryta.
Ledde somsagt med bra marginal men sån är den här sporten tyvärr...
Man blir säker på att ratta oxå, vilket kan vara nödvändigt om man använder bilen till något annat än streetrace & dragracing.
Dessutom lär du dej att använda bilens alla bromsar på en massa effektiva sätt. Till exempel finns det bromstekniker som även funkar finfint på asfalt som skulle räddat en massa människoliv om dom lärdes ut i samband med att man tog körkort.

Nja, köra rally är nog inte aktuellt för mig, men jag kan utmana dig i tävligen "vem har gjort bort sig mest på forumet?", men jag har nog ingen chans där.

Nåja, slappna av, mitt inlägg var ett skämt, därav den ökända " smile " ...

/c

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Evolution
1 627 Inlägg
25 maj 2005
Trådstartare
kul att min tråd e uppe igen

224 Inlägg
26 maj 2005
Använd skyddsglasögon vid arbete med vätskor o kräm!

Ford Focus ST-Line 2018

72 Inlägg
26 maj 2005
Ja vissa dagar ska man bara ligga kvar i sängen...
Hade en liten otursdag igår, slog mig hela tiden... Gick in i dörrkarmen, slog i handen i allt som jag gick förbi, element, vägg, byrå osv... Hihi, kul idag, men inte igår....

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...

455 Inlägg
12 november 2007
Undra om jag har nå otursdagar roll nää va big_smile
Senast redigerat av Car_Babe (12 november 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 november 2007
Redbull skrev:
Sådana dagar är roliga, hade en riktigt k*kdag på jobbet för några veckor sedan.

Började med en liten försovning och jag stressar iväg till jobbet, väl där ska jag flytta på en stor skrivare på 100-150kg. Drar den över golvet och kommer till en tröskel, golvet utanför var nybonat och redbull halkar och drar knät rätt i golvet. ONT som fan, blir lite förbannad och låter skrivaren stå och haltar iväg för att göra annat en stund. Påvägen ser jag en gammal UPS som står och skräpar och bestämmer mig för att ställa undan den, lyfter upp den och lyckas på något vis fumla till det och tappar den så den landar rätt på tån. (fö på samma ben som det onda knät sitter.) AJ K*K HELVETE och lite andra svordomar strömmade då ur min mun. Bakom ryggen på mig står min chef samt några som var på besök där. neutral

Givetvis gick resten av dagen åt helvete med massa smågrejer, och jag har fortfarande nu några veckor senare ont i mitt knä.

Bara att svära en lång ramsa och glömma att dagen nånsin ägt rum smile

mvh

har du ont så länge kan du ha fått en spricka i knäskålen, ja fick en spricka i knäskålen engång, gick med det ett tag och tyckte det var ömt,   hade också trillat till som dudå.. ^^

gick till läkarn efter cirka 2 veckor, vi röntagde och visst fan hade jag fått en spricka,
han skrev ut rätt starka "alvedon" så jag besvärades inte av det mer sen big_smile

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
12 november 2007
Tråden är bara 2 år gammal tongue

a.k.a aLan.
281 Inlägg
12 november 2007
påtal om sprickor osv.. dunkade till tummen för ett bra tag sedan (ca. 1-2månader) ,

gjorde ont som fan och senare kändes det osm en stukning,
men såfort jag stöter till den i ett bord eller studsar en boll fel så den träffar tummen så får jag samma "ondhet" som jag fick när det först inträffade, kan det vara en spricka i tummen då eller? är i "roten" av tummen så att säga..

tacksam för hjälp! Mvh Peter

3 113 Inlägg
12 november 2007
jadu.. nummer 13 tror jag på albsolut just nu...

det var i onsdags som jag skulle in på toaletten i plugget (vilket var nummer 13, typiskt nog) och precis när jag skulle stänga dörren så kom en polare i full fart och sparka allt vad han hade på dörren. troligtvis för att skrämma mig men med sån otur så kom mitt högra pekfingers topp mellan dörren o "skarven"... typ i höjd med låset.

blodet flödde och jag blev helt klart chockad men tog alla goda från som en lärare sen senare begav mig till läkaren. Fingret var helt svullen, nästan hela underdelen av fingertoppen dingla.. och nageln var klämd men inte strucken.

Just nu så har jag bandage och tejp liknande plåster runt fingret och väntar jag ska tappa nageln för att få en ny.. !

usch vad jag inte går in i den toaletten igen! ska se upp mig för nr 13!

Semper Fi

Sök